Nämndsekreterare/utredare - Sandvikens kommun - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken
Nämndsekreterare/utredare
Sandvikens kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun i Sandviken

Sandviken är en modern kommun i Gästrikland, med gamla anor från järnbrukens tid. Bygden runt Sandviken har ca 35 000 invånare. Vi har ett rikt kultur- och friluftsliv med bland annat Kungsbergets skidanläggning och Högbo Bruks friluftsområde. De goda kommunikationerna gör att man med bil når Gävle på 20 minuter och Arlanda på en timme.
Handikappomsorgskontorets verksamhet omfattar personlig assistans, boenden med särskild service, daglig verksamhet, korttidsvistelse och socialpsykiatri.

Handikappomsorgen har ca 400 anställda och ger stöd till ca 300 personer med funktionshinder.

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Vi söker en kvalificerad handläggare med erfarenhet av offentlig förvaltning och handikappfrågor.
Staffan, vår nuvarande nämndsekreterare och utredare, går i pension under våren 2008. Staffan har en nyckelposition hos oss, vilket hans efterträdare också kommer att få som en del av ledningen inom Handikappomsorgskontoret.

Som nämndsekreterare blir Dina arbetsuppgifter att på uppdrag av förvaltningsgchef och ordförande i Handikappnämnden, genomföra hela processen som ingår i en arbetande nämndsekreterares arbetsuppgifter. Viss juridik enligt kommunallagen, förvaltningslagen, LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SoL (socialtjänstlagen) ingår.

Utredartjänsten innebär att Du kommer att arbeta på direkt uppdrag av förvaltningschefen med inhämtning och kartläggning av bakgrundsmaterial och bakomliggande faktorer, samt belysning av eventuella problemställningar. Analys och utvärdering av slutsatser mot de direktiv som finns i uppdragsbeskrivningen, ingår som delkomponenter i ett professionellt utredningsarbete.

Publiceringsdatum
2007-10-18

Kvalifikationer
Vi vänder oss till Dig som har högskoleutbildning som socionom, sociala omsorgslinjen eller utbildning som bedöms likvärdig. Förutom utbildning tror vi att Din bakgrund innehåller erfarenhet av offentlig förvaltning, erfarenhet av utredningsarbete i politiskt styrd organisation samt kunskap och intresse för handikappfrågor.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Enligt överenskommelse)

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid. Ange löneanspråk.

Kontakt
Peter Olofsson, Socialchef , 026 - 24 18 62, 070 - 5810293
Staffan Björklund, Nämndsekreterare/utredare , 026 - 24 18 81
Liselotte Pettersson Östblom, SKTF , 026 - 24 11 00
Stina Lindelöf, SSR , 026 - 24 18 47

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=100689

Sista ansökningsdag 2007-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 52/07

Företag
Sandvikens kommun
81180 Sandviken
Mer information på http://www.sandviken.se

Jobbnummer
28839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun: