Nämndsekreterare till Socialförvaltningen

Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Socialförvaltningen" (publicerad 2017-01-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

Publiceringsdatum
2016-09-07

Arbetsuppgifter
Är du strukturerad och serviceinriktad? Vill du arbeta i en administrativ roll i vår förvaltning? Då kanske du är den vi söker!

Som nämndsekreterare hos oss på socialförvaltningen är du en av totalt två nämndsekreterare som täcker upp för varandra men där du kommer ha särskilt ansvar för Överförmyndarnämndens administration. I rollen arbetar du nära såväl förvaltningens politiker som chefer och handläggare. Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bland annat genom att upprätta dagordning, lägga handlingar på läsplatta, protokollets färdigställande, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I rollen ingår att vara ett administrativt stöd till chefer och handläggare vad gäller kvalitetssäkra handlingar, ge stöttning i juridiken om offentlig förvaltning och sekretess. Du kommer också utföra mindre utredningar, sammanställningar, tjänsteutlåtanden och rapporter. Hantering av inkommande frågor och synpunkter från allmänheten ingår också i arbetsuppgifterna.

Du fungerar som stöd till förvaltningsledningen i planering, genomförande och uppföljning av möten samt andra förvaltningsgemensamma aktiviteter. I uppdraget ingår även att ansvara för, kvalitetssäkra och utveckla ärendeprocessen och arkivfrågor. I rollen ingår ett särskilt ansvar att stötta handläggare i ärendehanteringssystemet LEX.

Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad högskoleexamen inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkiv- och informationsvetenskap eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Har du dessutom högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning ser vi det mycket positivt. Vi vill att du har tidigare erfarenheter av sekreteraruppgifter och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rollen som nämndsekreterar och-/eller registrator, gärna inom kommun eller landsting. Din datormognad har du fått genom tidigare erfarenheter, har du även erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX är det meriterande.

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för oss och verksamhetens framgång. Du trivs att arbeta självständigt såväl som i projektform. För att trivas i rollen är du initiativrik och som person engagerad och tycker om struktur, ordning och reda. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Då nämndens ansvarsområde kan innebära snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibilitet och förmåga att prioritera en viktig tillgång. En god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 3048
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Snickars, Rekryteringskonsult 016-710 50 14 annika.snickars@eskilstuna.se

Företag
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
3035530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen: