Nämndsekreterare till Socialförvaltningen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Socialnämnden är Stockholms stads centrala nämnd för socialtjänstfrågor.

Nämnden ansvarar genom socialförvaltningen för verksamheter som kompletterar stadsdelsnämndernas insatser, och ansvarar för samordning och likställdhet inom stadens socialtjänst. Inom förvaltningen hanteras en rad stadsövergripande socialtjänstfrågor, som riktlinjer, upphandlingar och föreningsbidrag. Förvaltningen har ca 1000 medarbetare och huvudkontoret finns i Farsta centrum.



Vi söker nu en nämndsekreterare för socialnämnden samt tillhörande utskott. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse.



Ditt uppdrag som nämndsekreterare
Som nämndsekreterare arbetar du nära förvaltningens ledningsgrupp, handläggare och registrator. Du arbetar nära den administrativa chefen och har en stödjande administrativ funktion åt ledningsgruppen och kan komma att vara sekreterare i olika forum. I din roll ingår också att delta i stadens nätverk för nämndsekreterare.

Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration, vilket innebär att sköta sammanträdesrutiner, bevaka nämndärenden, iordningställa handlingar inför nämndsammanträden, skriva protokoll under nämndens och utskottens sammanträden samt ombesörja expediering av beslut och arvodesrapportering för nämndens ledamöter. Du har kontinuerlig kontakt med nämndens politiker och du är ett stöd till handläggare och chefer i deras arbete att ta fram beslutsunderlag i en variation av frågor.

Vår ärendehandläggning är digitaliserad och du kommer att bli delaktig i implementeringen av eDok, ett stadsgemensamt systemstöd och arbetssätt för ärende- och dokumenthantering.

I din roll arbetar du nära registratorer, arkivarie, förvaltningsjurist och verksamhetscontrollers och ger stöd i olika frågor, till exempel gällande ärendeprocessen och ärendehanteringssystemet. Du är också med och identifierar utvecklingsområden och utvecklar processer och rutiner inom ansvarsområdet.



Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- högskoleutbildning inom juridik, offentlig förvaltning eller annan relevant inriktning
- erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller med liknande uppgifter, gärna med fokus på de verksamhetsområden som förvaltningen ansvarar för
- goda kunskaper om de lagar och regler som styr det kommunala beslutsfattandet, som kommunallagen, förvaltningslagen, regelverket om offentlighet och sekretess samt GDPR
- hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och i digitala ärendehanteringssystem
- goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete med dataskyddsförordningen, informationssäkerhet och införande eller utveckling av ärendehanteringssystem
- erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess
- erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Platina, ekonomisystemet Agresso och/eller eVald
- erfarenhet av arbete i registratur.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med intresse och förmåga att hjälpa andra och att leverera lösningar. Du är noggrann och kvalitetsmedveten och du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra och du förstår vikten av en korrekt och formell hantering av beslutsunderlag, kungörelser och protokoll.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Vi erbjuder dig
en centralt belägen arbetsplats i Farsta med ett mycket trivsamt kontor, god gemenskap och blandade åldrar. Hos oss får du möjlighet till flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter. Läs gärna mer om att jobba i Stockholms stad https://jobba.stockholm/.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-10-08

Övrig information
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5572".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
6028844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: