Nämndsekreterare till samhällsbyggnadsförvaltningen

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.

Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.

Samhällsbyggnadsförvaltningen
Gillar du kommunikation och att vara spindeln i nätet? Välkommen till oss!

Vi söker en nämndsekreterare till Samhällsbyggnadsförvaltningen och vår administrativa avdelning. I samhällsbyggnadsförvaltningen ingår förutom den administrativa avdelningen också tekniska kontoret, miljö- och bygg, kosten, arbetsmarknad och integration, fritid samt kultur- och bibliotek. I förvaltningen finns två nämnder, Kultur- och samhällsbyggnadsnämnden och Miljö- och byggnadsnämnden. Du kommer att fungera som spindeln i nätet för hela förvaltningen och du är en viktig nyckel för att få avdelningen att fungera.

Publiceringsdatum
2024-03-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för en nämndsekreterare innefattar:

• Ansvar över nämndprocessens olika delar som kallelser, protokoll, expediering och arvoden
• Inkommande mejl och posthantering
• Diarieföring i nämndens verksamhetssystem
• Utlämnande av handlingar
• Viss verksamhetsuppföljning och inlämning av statistik
• Registervård
• Digitalisering av olika processer
• Informationshantering
• Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial examen eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Som nämndsekreterare krävs förståelse för den politiska processen eftersom du arbetar i en politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Du behöver ha erfarenhet och vara van vid av att arbeta i digitala verksamhetssystem och program, som exempelvis Nova Bygg och Ecos. Du känner dig bekväm i att arbeta med digitala processer och jobba mot obruten digital samhällsbyggnadsprocess.

Du behöver även kunna stötta handläggare och chefer i verksamhetssystemen.
Du kommer ha ett nära samarbete med medarbetare och politiker, vilket gör att du behöver ha en god kommunikationsförmåga och vara en lagspelare.
Du behöver ha god kännedom i förvaltningslagen, kommunallagen och offentlighets- och sekretessbestämmelser.

Dina personliga egenskaper
Som nämndsekreterare har du förmågan att:

• Arbeta med andra människor, vara lyhörd, prestigelös och du har förmågan att planera och organisera ditt arbete självständigt.
• Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.

Kontaktinformation
Stefan Bosbach, Förvaltningschef, 0240-660 151

Gunilla Skoog, Miljö- och byggchef, 0240-660 150

Göran Vallin, Fackligt ombud Vision, 0240660 183

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4778910339".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Kontakt
Förvaltningschef
Stefan Bosbach
0240-660 151

Jobbnummer
8520911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: