Nämndsekreterare till Partille kommun

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Välkommen till enheten för stöd och utveckling inom social- och arbetsförvaltningen! Enhetens arbetsområden omfattar bland annat administration mot nämnd och förvaltningsledning, avgiftshandläggning, ekonomistöd, IT- stöd samt utveckling och kvalitetsuppföljning. Vi arbetar stödjande inom samtliga områden gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika uppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Vi har även övergripande uppdrag gällande systematiskt brandskyddsarbete och säkerhet i övrigt i verksamheterna. Inom enheten bedriver vi också omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden. Vi stödjer nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut.

Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Partille, på kommunhuset, med närhet till både buss och tågkommunikation.

Publiceringsdatum
2023-11-23

Arbetsuppgifter
Vår nämndsekreterare ska vara studieledig och vi söker därför en vikarie. Är du engagerad, flexibel och redo för ett varierat och viktigt uppdrag? Missa inte denna chans.

Som nämndsekreterare hos oss driver och samordnar du självständigt ditt arbete och olika processer, samtidigt som du har ett nära samarbete med förvaltningschefen i relation till politiken. Du kommer också att ha ett nära samarbete med förvaltningens stab samt övriga medarbetare i arbetsgruppen. Utöver dina uppgifter inom uppdraget som nämndsekreterare kommer du att arbeta med utredning och samordning inom olika strategiska och operativa frågor som exempelvis GDPR, avtal med externa utförare och dokumenthantering. Här finns ett lärorikt uppdrag med bredd!

Som nämndsekreterare har du huvudansvar för att samordna och administrera ärendeprocessen för social- och arbetsnämnden Partille kommun, inklusive presidium, vårdutskott och förvaltningsråd. Du agerar även sekreterare i nämnda sammanhang samt stöttar förvaltningen med att kvalitetsgranska beslutsunderlag under ärendeberedning. Du kommer också att fungera som förvaltningens stöd i juridiska frågor som styr förvaltningens arbete utifrån Kommunallag, Förvaltningslag och OSL. I rollen ingår att vara nämndens personuppgiftskontakt samt arkivansvarig och du samordnar därmed relaterade frågor. I samarbete med kollegor och chef säkrar och utvecklar du förvaltningsövergripande rutiner. Du kommer att ingå i ett nämndsekreterarnätverk med kommunens övriga registratorer och nämndsekreterare.

Vi strävar efter att erbjuda ett tryggt, kvalitetssäkrat, digitaliserat och effektivt stöd, varför utvecklingsarbete kopplat till ovan nämnda områden självklart ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom offentlig förvaltning, juridik eller statsvetenskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna med administrativ karaktär samt inom området socialt arbete.

Uppdraget som nämndsekreterare kräver god förmåga att självständigt driva, organisera, strukturera samt samordna ditt egna arbete och olika processer. Vi värdesätter att du är en relationsbyggare som motiveras av, och förstår vikten av, att samarbeta med andra för att nå resultat och smidiga processer. Rollen kräver att du är noggrann och att du kan formulera dig mycket väl i tal och skrift.

Då vi är en utvecklingsorienterad enhet kan arbetssätt såväl som dina arbetsuppgifter förändras över tid, varför vi värdesätter din flexibilitet och ditt utvecklingsfokus.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/459".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Marie Olsson
031-7921478

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Senaste upphandlingen: Licenspartner

Jobbnummer
8283606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: