Nämndsekreterare till Kommunledning

Ängelholms kommun, Kansli / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Kansli i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Huvuduppdrag Kommunledning bidrar med stöd, service och ledning till den politiska ledningen och kommunens alla verksamheter. Vi samordnar, utvecklar och driver kommungemensamma processer och projekt. Med specialistkompetens och helhetsperspektiv leder och stöder vi Ängelholms kommun.

Publiceringsdatum
2023-01-25

Arbetsuppgifter
Vill du vara en del av kansliet i Ängelholm? Vi arbetar med demokratifrågor genom stöd till den politiska organisationen, genomföra allmänna val och säkra insynen i kommunens verksamheter. Inom kansliet finns registratorer, arkivarie och nämndsekreterare för alla kommunens verksamheter samlade.

Din uppgift som nämndsekreterare är att säkerställa att ärendeberedningen blir korrekt och håller hög kvalitet. Tyngdpunkten i nämndsekreterarens uppgift är att samordna de politiska sammanträdena genom att bistå handläggare och chefer i framtagande av nämndshandlingar, stödja ordförande under beredningsprocessen, skriva kallelser och protokoll vid nämndsammanträden samt bistå vid expedieringen av beslut. Arbetet innehåller också andra administrativa arbetsuppgifter kopplade till ärendehanteringen som exempelvis diarieföring, arvodeshantering, utredningsarbete, arkivering och ansvar för system.

Eftersom vi är ett kansli som tillsammans ansvarar för arbetet till samtliga nämnder, beredningar och råd, har vi fokus på gemensamma arbetsmetoder och förhållningssätt. Nämndsekreterarna täcker upp för varandra vid vakanser och har ett gemensamt utvecklingsarbete av kommunens processer. Vi förutsätter att du tycker om att vara delaktig i utvecklingsprocesser.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott men det kan komma att ändras utifrån verksamheternas behov.

Våra nämndsprocesser är i stort sett helt digitala. Inom nämndsekretariatet arbetar vi framförallt i ärendehanteringssystemet Evolution, i mötesverktyget Netpublicator, e-tjänstsystemet Abou samt med Office-paketet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av att jobba inom offentlig förvaltning och som är en skicklig administratör med gott ordningssinne.

Du har högskoleutbildning inom relevant ämnesområde, exempelvis samhällsvetenskap eller juridik, eller motsvarande kompetens som du har byggt upp på annat sätt.

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa uppgifter, helst inom kommunal verksamhet. Erfarenhet som nämndsekreterare och kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen är meriterande.

Tjänsten som nämndsekreterare är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter. Det ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, prioritera det som är viktigast för stunden och arbeta mot deadlines.
Du är strukturerad, noggrann, initiativtagande och har lätt för att skapa relationer och tycker om att ge service till förtroendevalda och till kommunens medarbetare. Du är en utvecklings- och lösningsinriktad person som bidrar till att vilja förbättra våra arbetssätt.

Kunskap inom Office-paketet är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i våra ärendehanteringssystem och om du har erfarenhet av att driva digitala utvecklingsprojekt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tid för första intervju är planerat följande tider:
24 februari kl. 13-17
27 februari kl. 15-17
28 februari kl. 8-12
1 mars kl. 8-12

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1193425".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Kansli

Kontakt
Kanslichef
Mattias Fyhr
mattias.fyhr@engelholm.se
0431-87 000

Jobbnummer
7377118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Kansli: