Nämndsekreterare till Färgelanda Kommun

Jobbakuten Väst AB / Administratörsjobb / Färgelanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Färgelanda, Munkedal, Uddevalla, Vänersborg, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Färgelanda, Uddevalla, Vänersborg, Mellerud, Trollhättan eller i hela Sverige

Bemanningsföretaget för arbetsplatser i Västsverige. Kontor i Åmål, Stenungsund, Trollhättan och Göteborg. Bra folk snabbt. Specialiserade sedan 1996 inom lager, kontor och industri

Färgelanda Kommun söker nämndsekreterare till kansliavdelningen.

Arbetsplatsbeskrivning        

Färgelanda kommun ligger i södra Dalsland.  Här har människor bott och verkat i bortemot 10 000 år. Idag är vi ca 6 500 invånare.
Kommunkontoret är beläget i Färgelanda tätort. I samma hus finns nästan hela den kommunala administrationen, ca 40 medarbetare,  samlade i en förvaltning.  Kansliavdelningen arbetar med många olika administrativa uppgifter. Vi hanterar kommunens post och diarium, sköter sammanträdes och förtroendemanaadministrationen, tar hand om arkivet, är internkonsulter (främst inom kommunal- och offentligrätten) ,  handhar bygglovs- och  renhållningsadministrationen,  lägger ut material på vår hemsida, administrerar val och mycket mer. Vi bildar ett arbetslag och har ambitionen att åtminstone hjälpligt kunna sköta varandras uppgifter vid olika former av frånvaro. (fast vi lyckas inte alltid) En vanlig dag på jobbet hos oss innehåller både kvalificerade uppgifter och enklare kontorsgöromål.         

• **** Arbetsbeskrivning         *****
Som nämndssekreterare kommer du att vara vår spindel i nätet kring diariet och ärendebevakningen med ett särskilt administrativt ansvar gentemot socialtjänsten.  Du blir sekreterare i myndighetsnämnden ( beslutar i ärenden om myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden såväl som bygglov mm) och vi förväntar oss att Du kan svara för att nämnden uppfyller de bestämmelser som finns på det offentligrättsliga området. Vi vill också att du ska vara en riktig fena på offentlighet och sekretesslagstiftningen. Även sekreterarskap i andra organ kan bli aktuellt liksom utredningsuppdrag ofta med juridiska inslag. Arbetet innebär mycket kontakter både med allmänhet, massmedia och förtroendevalda. Kvällsjobb kan förekomma.             

Kvalifikationer        

Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk eller paralegal KY-utbildning. Du ska ha goda kunskaper i offentlig rätt, ha god kännedom om en myndighets ärendehantering och kan tillämpa de lagar som styr den. Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska språket i tal och skrift.  Du ska också behärska engelska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete på en kommunal myndighet och erfarenhet av kommunalt nämndsarbete är en merit liksom erfarenhet av arbete i projektform, exv implementering av digitala diariesystem. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, kan arbeta självständigt  under eget ansvar men också är en god lagspelare, är noggrann, strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Du ska trivas  med att inte bara ge service utan också att utöva ett värdskap - ge det där lilla extra som får kunderna och medarbetare att känna att sig betydelsefulla även när
högarna på skrivbordet växer. Du ska kunna ta tag i stort som smått. 
Du ska ha mycket goda datakunskaper och behärska Office-paketet. Du har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Färgelanda kommun använder sig för närvarande av det digitala ärendehanteringssystemet Winess med undantag av plan och bygg som till sin hjälp har systemet EDP Byggreda.
Intresse av samhällsfrågor i allmänhet och att utveckla rutiner och förbättra datoranvändning i administrationen liksom att effektivisera det egna arbetet  är också viktiga egenskaper. Du ska ha körkort.             

Anställningens omfattning        

Anställningsform: Tillsvidareanställning                   

Omfattning: Heltid                   
Du är välkommen med Din ansökan snarast. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Publiceringsdatum
2015-01-29

Så ansöker du
För att söka tjänsten klicka på länken "Skicka ansökan".

Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enl.avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Jansson 0725541165

Företag
Jobbakuten Väst AB

Adress
Jobbakuten Väst AB
Norra Ågatan 2
66230 Åmål

Kontorsadress
Norra Ågatan 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2146690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbakuten Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbakuten Väst AB: