Nämndsekreterare/Registrator till barn- och utbildningsförvaltni

Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun / Administratörsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun i Kumla

Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. Vår vision är att bli 25 000 invånare år 2025. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer, vilket sammantaget bidrar till att vi ska uppnå vår vision. I Kumla strävar vi alltid efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Publiceringsdatum
2014-12-05

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en växande kommun? Barn- och utbildningsförvaltningen i Kumla är kommunens största förvaltningen med drygt 700 anställda. Förvaltningen har verksamhet för barn i åldrarna 0-20 år. Den består av förskola, fritidshem, grundskola, särskola och gymnasium.

Vi omorganiserar vår administration och söker nu en driven person till en kombinationstjänst som nämndsekreterare och registrator.

Som nämndsekreterare fungerar du som "spindeln i nätet" och har en samordnande och kvalitetssäkrande funktion för ärendeprocessen inom förvaltningen. I nämndsekreterarens uppdrag ingår det att bistå nämndordföranden, därför är det viktigt att du har goda kunskaper om kommunallag, nämndens arbetsordning, delegationsordning, jävsituationer och inkallandeordning för att kunna underlätta nämndens arbete. I tjänsten ingår även viss kontorsadministration.

Nämndsekreteraren ansvarar för bland annat:
• Upprätta kallelse till möten
• Distribuera möteshandlingar till nämndledamöter
• Ordna praktiska göromål i samband med nämndsammanträde samt vara ett stöd kring ersättningar för de förtroendevalda.
• Att föredragande kallas till sitt ärende på dagordning och ges rätt förutsättningar för föredragningen i form av tid och teknikstöd.
• Upprätta mötesordförandes protokoll och bistå vid justering.
• Expedierar beslut och tillgängliggör protokoll på kommunens hemsida.

Som registrator har du en expertfunktion inom förvaltningen. Du har en nyckelroll i ärendehanderingen/ärendeflödet då du är med från det att ärenden påbörjas tills det avslutas. Det är därför betydelsefullt att registratorn håller sig informerad och har dialog och samverkan med övriga tjänstepersoner inom kommunen.

I arbetsuppgifterna som registrator ingår bl a:
• Ansvar för att hålla förvaltningens alla allmänna handlingar ordnade
• Ärenderegistrering i kommunens ärende system w3d3
• Ansvara postöppning och diarieföring av inkommande och utgående post
• Utlämnande av handlingar
• Uppdatering av förvaltningens hemsidor
• Arkivvård

Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk examen inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller liknande. Du bör ha kunskaper om offentlighetsprincipen och erfarenhet av offentlig förvaltning.

Det är meriterande att ha erfarenhet av liknande arbete som nämndsekreterare inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal sådan. Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som i skrift.

Erfarenhet och kunskap i W3D3 är meriterande samt erfarenhet av arbete i Sitevision.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-21
Ange följande referens när du ansöker: Bu 148/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Örnfelt, Administrativ chef 019 58 8122
Annika Hallberg, Tf förvaltningschef 019 58 83 00

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens servicece 019-58 80 00

Företag
Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun

Adress
Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla

Kontorsadress
Stadshuset, Torget 69280 Kumla

Jobbnummer
2092692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barn- och utbildningsförvaltningen, Kumla kommun: