Nämndsekreterare/registrator

Halmstads kommun, Ledningsstödsenheten / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Ledningsstödsenheten i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en attraktiv stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, bygger och förvaltar kommunens lokaler, infrastruktur och offentliga miljö. Vi ansvarar också för Halmstads idrotts- och fritidsverksamhet genom samverkan och stöd till föreningslivet.

Publiceringsdatum
2023-08-15

Arbetsuppgifter
Är du en person som har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att jobba med människor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

I din roll som nämndsekreterare kommer du att arbeta med att ge ett professionellt stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare i ärenden som ska behandlas i teknik- och fastighetsnämnden. Du kommer att delta vid sammanträden i nämnden och vid möten med presidiet. Tillsammans med förvaltningschefen ansvarar du för att planera och leda förberedelseprocessen inom förvaltningen.

Som nämndsekreterare kommer du även säkerställa att det finns effektiva rutiner och processer för ett rättssäkert nämndarbete, samt säkerställer dess kontinuerliga utveckling. Du kommer att vara spindeln i nätet och ha många kontaktytor som exempelvis nämndens ledamöter, fackliga förtroendemän, förvaltningens ledningsgrupp och enskilda tjänstepersoner. Du ingår även i Halmstads kommuns nätverk för nämndsekreterare där du regelbundet träffar kollegor från andra förvaltningar för erfarenhetsutbyte och samarbete.

I din roll ingår även uppgifter som registrator och arkivarie där du arbetar med informationshantering/registrering. Du ansvarar för förvaltningens arkiv och fungerar som expert i frågor gällande utlämnande av handlingar, sekretessbedömningar och GDPR. I arkivarbetet har du även samarbete med en kollega som är din backup inom området.

Vidare sköter du förvaltningens posthantering och håller utbildningar i kommunens diariesystem Ciceron och hur man skriver tjänsteskrivelser. Därutöver ingår du i förvaltningens implementeringsteam som är ett stöd för politiker, chefer och medarbetare i arbetet med verksamhetsplanering och uppföljning, där är du även involverad i hanteringen av tillhörande verksamhetssystem, Stratsys.

Kvalifikationer
Vi ser att du har högskoleexamen med inriktning statsvetenskap och/eller offentlig förvaltning, eller utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, samt har en mycket god datorvana.

Vi ser det som meriterande om du har arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare, kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, samt offentlighets- och sekretesslagen. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arkivering, GDPR, arbete i diarieföringssystem och digitala ärende- och dokumenthanteringssystem.

För att lyckas i rollen bör du ha en hög administrativ förmåga där du kan prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du ett sinne för noggrannhet och detaljer och du kan skapa ordning och struktur som underlättar för chefer och andra tjänstepersoner. Du har förmåga att självständigt driva ditt arbete samtidigt som du har känsla för service och god förmåga att samarbeta med andra människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TKFN 2023/00975".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Ledningsstödsenheten

Kontakt
HR-ansvarig och TF Enhetschef
Martina Selander
martina.selander@halmstad.se
+46725165448

Jobbnummer
8029479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Ledningsstödsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Ledningsstödsenheten: