Nämndsekreterare/registrator

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.




Publiceringsdatum
2017-10-20

Beskrivning
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare.

Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Bromma stadsdelsförvaltning är en av stadens fjorton stadsdelsförvaltningar, ligger väster om Stockholms innerstad och är en snabbt växande stadsdel. Drygt 78 000 invånare bor i trädgårdsstadens villor, egnahemsbyggen och den moderna förortens flerfamiljshus.

Nämndsekreteraren ingår i stabsenheten inom avdelning administration. I stabens uppdrag ingår även arkiv, IT- och telefoni, kvalitetsfrågor, samordning för sociala system, kommunikation, samhällsvägledning och kultursamordning m.m.

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som nämndsekreterare innebär ett nära samarbete med stadsdelsnämnden, stadens olika förvaltningar samt andra myndigheter och organisationer. Tjänsten innebär att du är sekreterare i stadsdelsnämnden som sammanträder 1 ggr/ månaden samt back-up vid behov i sociala delegationen. I tjänsten ingår också att arbeta med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med lagstiftning och interna bestämmelser.

Du ingår i stabens arbetsgrupp för nämnd-, arkiv- och diariehanteringsfrågor och har även en viktig roll i stadsdelens införande av e-dok som är stadens nya diariehanteringssystem.

Du är väl förtrogen med den lagstiftning och de regelverk, riktlinjer och avtal som styr den kommunala beslutsprocessen.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning och mycket goda kunskaper om aktuell lagstiftning, författningar, förordningar, regler och riktlinjer som styr nämndens verksamheter. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i såväl interna som externa kontakter. Du ska ha goda kunskaper i svenska och god förmåga i att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och krav på tidigare erfarenhet krävs.





Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7181
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Wikström, stabschef 08-508 060 54
Peter Dacke, administrativ chef 08-508 060 65

Företag
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe

Adress
Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma

Jobbnummer
3759309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenhe: