Nämndsekreterare/Registrator - Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning - Administratörsjobb i Herrljunga
Nämndsekreterare/Registrator
Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning / Administratörsjobb / Herrljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Herrljunga, Vårgårda, Vara, Falköping
Visa alla jobb hos Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning i Herrljunga

Herrljunga kommun har cirka 9 350 invånare och kommunen ligger centralt i Västra Götaland. Här är möjligheterna till pendling mycket goda, till exempel till orter som Borås, Lidköping, Skövde, Alingsås och Göteborg. Med tåg tar det 50 minuter till Göteborg och två och en halv timma till Stockholm. Till Landvetter tar det en timma med bil.

Kommunen har ambitionen att växa. Nya spännande bostadsområden är under utveckling och kommunens gymnasieskola Kunskapskällan har fått mycket fina resultat i SKL:s Öppna jämförelser. Näringslivet domineras traditionellt av tillverkningsindustrin. På Svenskt Näringslivs ranking, som ger en bild av företagsklimatet i Sveriges samtliga kommuner, placerade sig Herrljunga 2015 på 37:e plats. Vår vision är att vara en kommun som präglas av en tydlig och välkomnande Vi-känsla och en kommun där det är gott att leva.

En röd tråd är engagemanget och handlingskraften som också finns i det aktiva föreningslivet. Detta tillsammans med den intressanta natur- och kulturbygd som Herrljunga är, gör att vi hyser en stark framtidstro. Med ledning av vår vision och utvecklingsplan "Växtkraft 10 000" ska vi nå vårt övergripande mål, att bli 10 000 invånare år 2020.

Herrljunga kommun och Vårgårda kommun bedriver gemensamt utvecklingsarbete avseende funktionerna ekonomi, personal, IT och Växel/Telefoni. Samarbetet förväntas att utvecklas till fler ansvarsområden.




Publiceringsdatum
2017-09-13

Arbetsuppgifter
Administration- och kommunikationsavdelningen söker ny medarbetare! Vi ansvarar för den centrala administrationen, arkiven och kommunikationsstödet, medborgardialog samt jobbar för transparens och riktiga demokratiprocesser. Vi söker dig som vill ingå i ett engagerat arbetslag med gemensamt ansvar för övergripande arbetsuppgifter.

Du kommer att tillsammans med oss digitalisera verksamheten och i din roll som registrator blir du en viktig nyckelperson i det arbetet. Du ansvarar för den centrala posthanteringen och dokumenthanteringen, samt för utveckling av och utbildningar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem.
Nämndsekreteraren utgör länken mellan förvaltningschef, handläggare och politiker. Du ansvarar för den nämndadministrativa processen som bland annat omfattar dokumenthantering, kallelser, registrering, akthållning, protokollskrivning, expediering samt bevakning av verkställighet av fattade beslut. Viss ärendeberedning och utredning ingår.
Du kommer även att vara systemadministratör för våra centrala verksamhetsstöd, t.ex. förtroendemannaregister och ärendehanteringssystem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen om minst kandidatnivå med inriktning mot offentlig förvaltning eller statskunskap. Du har kunskap i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och kommunallagen.
Du behärskar Officepaketet och är van vid att arbeta i administrativa datasystem tillika i dokument- och ärendehanteringssystem.
Som person är du serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt och god analytisk förmåga. Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Du har också en god språklig analytisk förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du kommer att erbjudas internutbildningar inom området men det är meriterande är om du har kunskap om diarieföring, nämndsekreteraruppgifter och har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du arbetat med E-förvaltning, kommunikation och är insatt i PUL/dataskyddsförordningen.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Nämndarbete på kvällstid kan förekomma.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: A714458
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Cergic-Boberg emelie.cergic-boberg@admin.herrljunga.se 0513-17112

Företag
Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning

Adress
Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning
Box 201
52423 Herrljunga

Kontorsadress
Torget 1 Herrljunga

Jobbnummer
3695922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Herrljunga kommun, Utveckling- och kommunikationsavdelning: