Nämndsekreterare/Registrator

Alvesta kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningskontoret i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som land och rika möjligheter till en aktiv fritid. Vi är i uppstarten av ett tillväxt och förändringsarbete. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?

Publiceringsdatum
2016-09-20

Arbetsuppgifter
Alvesta Kommun kännetecknas av ett gott samarbete och en tydlig rollfördelning mellan politiker och tjänstemän. Med kommunens möjligheter till korta beslutsvägar och nära kontakter skapas ett öppet och positivt klimat med fokus på resultat.
Uppdraget som nämndsekreterare/registrator innebär dels att ansvara för sekreterarskapet i några av våra politiska organ som administreras av kommunkansliet, dels att ansvara för registreringen och dokumenthanteringen för kommunstyrelsen.
Du kommer att delta i kommunens övergripande utvecklingsarbete av nämndadministrationen och dokumenthanteringen samt vara med och driva införandet av digital nämndadministration. Du samordnar uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas och förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom statsvetenskap eller juridik. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Erfarenhet från arbete som nämndsekreterare, registrator eller motsvarande ser vi som meriterande. Du är noggrann och strukturerad, har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har en utpräglad servicekänsla och lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana och utvecklad förmåga att arbeta i grupp är en förutsättning för arbetet.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. En fördel är också om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A609786/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Åberg, Kanslichef 0742-15024

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås genom kommunens växel 0472-150 00

Företag
Alvesta kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Alvesta kommun, Kommunledningskontoret
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 Alvesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3059119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Kommunledningskontoret: