Nämndsekreterare/registrator

Stockholms stad, Administrativa staben / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och Stockholmia. Vi svarar också för stadens kulturstöd, Ungdomsfestivalen "We Are STHLM", kulturfestivalen, medborgarskapsceremonin och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda.
Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Administrativa staben är en del av helheten på kulturförvaltningen och arbetar nära dess avdelningar. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Administrativa staben har ett övergripande ansvar för hela förvaltningen gällande HR-frågor, ekonomi, IT, lokal och säkerhet, kansli och arkiv.

Vi arbetar aktivitetsbaserat i nya fina lokaler på Askebykroken 13 i Rinkeby.

Publiceringsdatum
2016-08-15

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombination av nämndsekreterare och registrator.

Som nämndsekreterare är du en viktig administrativ länk mellan förvaltningen och kulturnämnden. Du ansvarar för nämndprocessen genom att förbereda inför möten, organisera beslutshandlingar och skriva beslutsprotokoll på nämndens sammanträden. Du hanterar även andra nämndadministrativa arbetsuppgifter. Du har en viktig roll som förvaltningens expert på den politiska processen och reglementen samt deltar i förvaltningens övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering.

Som registrator arbetar du med registrering, skanning, diarieföring, postöppning och arkivering. Du deltar i utvecklingsarbetet av elektronisk dokumenthantering, registrering och arkivering och driver arbetet med kvalitetssäkring gällande ärendehantering och arkiv framåt. Du utbildar och stöttar handläggare och övrig personal inom kompetensområdet och ger service och stöd till allmänheten. Du är en av förvaltningens sakkunniga när det gäller offentlighetsprincipen, arkivering och personuppgiftslagen.

Förvaltningen arbetar i ärende-och dokumenthanteringssystemet Platina och vi skickar ärenden för långtidsbevarande till stadens gemensamma e-arkiv. Du kommer som registrator och arkivombud att administrera och hantera stora delar av förvaltningens ärendehantering i samarbete med arkivarien. Du blir delaktig i ett utvecklingsarbete inom nämndprocessen då vi kommer att ansluta till stadens gemensamma nämndhanteringsmodell.

Du arbetar nära den administrativa chefen och har en stödjande administrativ funktion åt ledningen. Tjänsten innefattar även andra administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha en akademisk utbildning inom statsvetenskap eller dokumenterad erfarenhet som givit motsvarande kunskaper. God erfarenhet av administration och arkivering inom offentlig förvaltning är ett krav, liksom goda kunskaper om offentligrättslig lagstiftning. Det är meriterande om du har erfarenhet av nämndadministration. Förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation och intresse för frågor som rör samhällsutveckling i ett brett perspektiv är av stor vikt. Dessutom är intresse för arkivfrågor en förutsättning för att trivas i den här rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som tar stort ansvar och är van att arbeta självständigt. Du ska vara noggrann, strukturerad, analytisk och drivande i din roll. Du är mycket serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan skriva avancerade texter på svenska. Vi ser vidare att du är teknikintresserad och ser positivt på en digital utveckling inom arbetsområdet. Erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likartat system är meriterande.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Måndag-fredag Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-29
Ange följande referens när du ansöker: 79/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Nilsson, Administrativ chef 08 508 31902

Facklig kontakt
Maria Sundström, Saco 08-508 31588
Görel Norlén, Vision 08-508 30 163

Företag
Stockholms stad, Administrativa staben

Adress
Stockholms stad, Administrativa staben
Box 8100
16308 Spånga

Kontorsadress
Askebykroken 13 16308 Rinkeby

Jobbnummer
2991759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Administrativa staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben: