Nämndsekreterare och registrator på stadsrevisionen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare med cirka 56 000 anställda. Stadsrevisionen har kommunfullmäktiges uppdrag att årligen granska och främja den verksamhet som kommunstyrelsen och stadens sammantaget cirka 55 nämnder och bolag ansvarar för. Vår uppgift är att pröva om verksamheten är ändamålsenlig, bedrivs effektivt och redovisas på ett rättvisande sätt. Stadsrevisionen har 34 medarbetare. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg.
På stadsrevisionen får du möjlighet att arbeta med frågor som berör många människor. Du deltar i samhällsutvecklingen genom att bidra till insyn och bedömningar som ligger till grund för förändring, diskussion och beslut. Arbetet är omväxlande och ger djup kännedom om kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade kollegor samt ha täta kontakter med både politiker och tjänstepersoner.

Publiceringsdatum
2023-03-09

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en serviceinriktad nämndsekreterare och registrator som även kan axla rollen som lokal systemadministratör för vårt nya ärendehanteringssystem Ciceron.

Som nämndsekreterare och registrator i en liten verksamhet blir du en nyckelperson i organisationen. Du kommer att ingå i enheten för verksamhetsstöd där du självständigt ansvarar för stadsrevisionens registratur, arkiv och sedvanliga uppgifter som nämndsekreterare. Du arbetar nära revisionsdirektören, ledningsgruppen och våra förtroendevalda revisorer. I alla delar av arbetet är du med i hela processen.
Detta innebär att du kommer att:
• sköta alla uppgifter som nämndsekreterare
• diarieföra
• arkivera
• bevaka vår myndighetspost
• expediera rapporter och redogörelser
• sekretesspröva och lämna ut allmänna offentliga handlingar
• bevaka ärenden samt fungera som support i ärendeprocessen
• delta i projektgruppen för införandet av vårt nya ärendehanteringssystem Ciceron
• vara lokal systemadministratör i ärendehanteringssystemet Ciceron.

Vid behov utför du även andra arbetsuppgifter inom verksamhetsstödets ansvarsområde
Det kommer finnas möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.

Kvalifikationer
• Utbildning inom registratur, samhällsvetenskap eller juridik på högskolenivå, eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning. Enbart gymnasiekompetens kan vara aktuellt om du har längre erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.
• Kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning.
Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare.

Som nämndsekreterare och registrator hos oss är det avgörande att du är noggrann och strukturerad. Det är också viktigt att du är flexibel och är bra på att samarbeta med andra. Eftersom vi är ett litet kontor har varje medarbetare ett brett verksamhetsfält och ett stort ansvar för sina arbetsuppgifter. Tempot kan periodvis vara högt och det är därför viktigt att du även i pressade situationer kan prioritera och arbeta strukturerat.

I din tjänst kan du komma i kontakt med säkerhetsklassad information. Vi behöver därför genomföra en säkerhetsprövning och registerkontroll.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan redan i dag.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C129136".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsrevisionen

Kontakt
Administrativ chef
Linda Bengtsson
linda.bengtsson@stadsrevisionen.goteborg.se
031-368 6659

Jobbnummer
7530836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: