Nämndsekreterare med kommunikatörsuppgifter

Vallentuna kommun / Administratörsjobb / Vallentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har ca 32 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt.

Beskrivning av verksamheten
Kommunstyrelsens kansli stödjer kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunens nämnder i arbetet med att styra och leda kommunen, samt ger service kring administrativa frågor till övriga verksamheter. Kansliet har även ansvaret för att utveckla och förvalta kommunens ärendehanteringsprocess.

Kommunstyrelsens kansli i Vallentuna kommun präglas av en stark teamkänsla där registratorer, arkivarier och nämndsekreterare tillsammans arbetar för utveckling av den administrativa processen. Till en början kommer 40% av tjänsten att omfatta arbetsuppgifter som stödjer kommunens kommunikationsavdelning.

Publiceringsdatum
2015-11-27

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för den löpande ärendehanteringen från utskott till nämnd. I detta ingår att stödja politiker och handläggare samt planering av politiska sammanträden med ansvar för kallelser och protokoll. Vidare innefattar tjänsten att vara delaktig i utvecklingen av administrativa rutiner, ärendehanteringsprocessen samt att hålla styrdokument uppdaterade. I tjänsten ingår även att ha en samordnande roll i frågor rörande personuppgiftslagen.

I arbetet med att stödja kommunikationsavdelningen kommer du bland annat att skriva nyheter från fullmäktige samt arbeta med informationen på webben och intranätet som rör kommun och politik. Du kommer att ta fram svar på kommentarer på kommunens facebook-sida samt hantera dokumentationen av facebook-sidan. I tjänsten ingår att sitta med i kommunens redaktörsnätverk och vara back-up för kommunens twitter-konto. Du kommer också att arbeta med kommunens tryckplikt och e-plikt.

Bakgrund
För att du ska trivas hos oss så behöver du uppskatta ett flexibelt arbetssätt och att arbeta i team. Du har en uttalad känsla för service, är strukturerad och noggrann med ett intresse för kommunal verksamhet. Har lätt för att lära dig nya system, kommunen använder sig bland annat av ärendehanteringssystemet Platina samt publiceringsverktyget EPI-server. Vi ser gärna att du är en driven skribent som är van vid att använda sociala medier, har ett intresse för demokratifrågor samt är stresstålig

Examen från högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, arkivvetenskap, utbildning inom kommunikation eller likvärdigt är ett krav. Det är meriterande om du besitter kunskap om för området relevant lagstiftning. Ett engagemang för administrativa frågor samt personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ner på sidan, senast 2015-12-20. Intervjuer kommer att hållas fortlöpande.

Vill du veta mer om tjänsten

Kontakta Mikael Carlgren, kanslichef kommunstyrelsens kansli, 08-587 851 09

Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vallentuna kommun

Adress
Vallentuna kommun
Tuna torg 1
18686 Vallentuna

Kontorsadress
Tuna torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2550259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: