Nämndsekreterare / Administratör

Sala kommun / Administratörsjobb / Sala
2023-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare / Administratör" (publicerad 2023-10-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sala, Heby, Surahammar, Västerås, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sala kommun i Sala, Västerås eller i hela Sverige

Nämndsekreterare/Administratör till Sala kommun-Samhällsbyggnadskontoret

Vill du ha en nyckelroll i kommunens ärendehantering och stödja tjänstepersoner så väl som politiker?
- Då ska du söka det här jobbet!

Om arbetsplatsen

Sala och Heby kommuner i Västmanland och Uppland har tillsammans ca. 37 000 invånare. Båda kommunerna är i spännande utvecklingsfaser, där du som medarbetare är en viktig del i att bidra till och ta del av vår samhällsutveckling. Samhällsbyggnadskontoret i Sala sköter verksamheten inom bygg och miljöområdet åt båda kommunerna. Att arbeta på samhällsbyggnadskontoret är en unik möjlighet att få vara verksam i två samverkande kommuner, i två län och under två nämnder.

Samhällsbyggnadskontorets administration är en centralt placerad enhet som bland annat har den övergripande uppgiften att sköta ärendehanteringen för samhällsbyggnadskontoret. Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare.

Publiceringsdatum
2023-06-13

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du en nyckelperson och ansvarar för ärendehantering, beredning och planering inför nämndens möten. Du ansvarar för protokollföring under sammanträden och är ett stöd till ordföranden i genomförandet av mötena. Du ger stöd till handläggare och chefer med fokus på att kvalitetssäkra handlingar, och är med och stöttar i det administrativa nämndarbetet.

Som administratör ansvarar Du, tillsammans med ditt team, för postöppning, registrering, arkivering samt sekretessbedömning och utlämnande av allmänna handlingar i enlighet med det kommunala regelverket och interna styrdokument. Du har en nyckelroll i ärendehantering/ärendeflödet, då du är med från det att ärenden påbörjas till att de avslutas.

Du beaktar relevant lagstiftning i alla förekommande arbetsuppgifter exempelvis arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen samt författningar som styr offentlig verksamhet och ser till att lagar och föreskrifter efterlevs.

Du arbetar digitalt genom processen där du bland annat har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta i olika verksamhetssystem.

Allmänna administrativa uppgifter ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett eget driv i arbetet, har god förmåga att planera, orginisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Som person är du serviceinriktad, engagerad och kvalitetsmedveten.

Vi tror att du har en nämndsekreterarutbildning eller att du har arbetat som registrator eller administratör, alternativt har du annan utbildning/erfarenhet som vi bedömmer relevant för tjänsten.

För att lyckas i den här tjänsten behöver du ha goda IT-kunskaper och praktisk erfarenhet av dokumenthanteringssystem. Du behöver också ha god kunskap om arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen, författningar som styr offentlig verksamhet samt kunna göra sekretessbedömningar.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidare
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning
Flextidsavtal finns

Provanställning kan komma att tillämpas.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 17 Juli 2023. Vi tillämpar löpande rekrytering, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Enhetschef SBK Administration, Maria Agnäs, maria.agnas@sala.se

Facklig kontaktperson:
Vision, Thomas Roberg, tfn. 0224-74 96 62, thomas.roberg@sala.se

Om Sala kommun
Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör.
Läs mer om Sala på www.sala.se.



Välkommen med din ansökan!

Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sala kommun (org.nr 212000-2098), http://www.sala.se/

Jobbnummer
7879115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sala kommun: