Nämndsekreterare, Administrativa enheten på Socialkontoret

Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK i Strängnäs

Välkommen till en spännande möjlighet att bli en viktig del av Strängnäs kommuns framtid! Vi söker nu en nämndsekreterare till administrativa enheten på socialkontoret till ett vikariat på ett år men med goda möjligheter till förlängning.

Administrativa enheten tillhör verksamhetsområdet Administration och Digitalisering på Socialkontoret i Strängnäs kommun och består av sex medarbetare och en enhetschef. På enheten arbetar nämndsekreterare, registrator, administratör, ekonomihandläggare och arkivarie.

Hos oss på den administrativa enheten är gott samarbetsklimat viktigt, vi värdesätter arbetsglädje och att arbeta tillsammans för gemensamt mål. För tjänsten tillämpas bland annat flextidsavtal samt friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2024-03-26

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare hos oss samordnar du alla delar i nämndprocessen för socialnämnden. Det innebär bland annat att kalla till sammanträden, granska beslutsunderlag och sammanställa handlingar i samband med sammanträden och beredningar, ha kontakt med socialnämndens ordförande och kontorschef samt skriva, tillkännage och expediera socialnämndens protokoll. Du är också ett stöd och vägleder tjänstepersoner gällande ärendeprocessen. Även andra administrativa uppgifter inom enhetens område kan komma att bli aktuella.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Nämndadministration och sekreterarskap för socialnämndens sammanträden.
• Nämndadministration och sekreterarskap för socialutskottets sammanträden.
• Administration och sekreterarskap för socialkontorets fackliga samverkans sammanträden.
• Delta i och utveckla arbetet på socialkontorets kring dataskyddsfrågor (GDPR) som en av tre dataskyddssamordnare på socialkontoret.

Som nämndsekreterare på socialkontoret hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa en rättssäker, effektiv och tydlig ärendehantering.

Socialnämndens sammanträden är förlagda under kvällstid vilket innebär att arbete under kvällstid är aktuellt vid dessa tillfällen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en eftergymnasial utbildning med exempelvis statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Alternativt har du annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i kommun eller inom annan offentliga sektor.
• goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, socialtjänstlagen och andra, för tjänsten, relevanta regelverk.
• god förmåga att sätta dig in i nya IT-system samt goda kunskaper i Officepaketet.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du:
• tidigare har arbetat inom socialtjänstens verksamhetsområden.
• har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet LEX.
• har erfarenhet av arbete med dataskydd (GDPR).
• har goda kunskaper om format och standarder för digitalt bevarande.

Som person är du noggrann, strukturerad och har hög ansvars- och servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga, är självgående, initiativrik och trivs att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter. Du har förmågan att anpassa kommunikation efter målgrupp.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund om öppenhet, utveckling, tydlighet och respekt.

Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "123/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Kontakt
Enhetschef
Tobias Rundström
tobias.rundstrom@strangnas.se
0152-331218

Jobbnummer
8567160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administrativa enheten SK: