Nämndsekreterare

Nässjö kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö kommun, Socialförvaltningen i Nässjö

Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.

Publiceringsdatum
2024-02-27

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen erbjuder dig ett intressant, självständigt och utvecklande arbete där du kommer ingå i ett team med andra nämndsekreterare som tar ansvar för helheten men som alla har egna fördjupningsområden. Vi utvecklar kontinuerligt våra processer och eftersträvar en ökad digitalisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndsekreterare kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndens kalendarium och ärendeberedning inför sammanträden. Du är med och samordnar, utvecklar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen. I efterarbete ingår även delgivningar och administration av ersättningar/arvode för förtroendevalda.

Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta inkommande/utgående post, förvaltningens diarieföring och arkivering. Även vissa utredningsuppdrag kan bli aktuella. Du är samordnaren som möjliggör bra rutiner för arkivvård samt ser till att dokumenthanteringen fungerar i förvaltningen. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning. Inom dataskyddsförordningen kommer du vara personuppgiftsassistent för socialnämnden i nära dialog med socialt ansvarig socionom.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, exempelvis juridisk, samhällsvetenskaplig eller social inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kännedom om en myndigheters ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Vi ser som en fördel om du har tidigare erfarenhet från annan offentlig förvaltning och kunskap om hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation. Tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare är meriterande.

Du är strukturerad, serviceinriktad, initiativrik och har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och kan skapa förtroende med såväl tjänstemän som politiker. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl i muntlig och skriftlig framställning och har en god administrativ förmåga. Du är noggrann och har goda datakunskaper, vilket innebär att du behärskar Officepaketet och har erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem. Här är erfarenhet av Evolution och Combine meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C179839".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nässjö kommun (org.nr 212000-0548)

Arbetsplats
Nässjö kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Kvalitets- och utvecklingschef
Ida Qvist
ida.qvist@nassjo.se
0380-51 85 79

Jobbnummer
8499173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö kommun, Socialförvaltningen: