Nämndsekreterare

Askersunds kommun, Administrativa kontoret / Administratörsjobb / Askersund
2010-08-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2018-06-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Askersund, Laxå, Kumla, Hallsberg, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Administrativa kontoret i Askersund

Askersunds kommun ligger vid skärgården i norra spetsen av Vättern och har cirka 11 400 invånare. Kommunen står inför stora positiva förändringar med bland annat nytt utbildnings- och kulturcentrum, bättre kommunikationer, nya sjönära villatomter och många andra spännande projekt. Detta passar bra ihop med våra värdeord lust, mod och engagemang. Vill du vara med?
Inom kommunledningsförvaltningen finns Administrativa kontoret, som från årsskiftet har ansvar för nämndadministrationen för kommunstyrelse, kommunfullmäktige, samtliga nämnder i kommunen och utskott. Tillskapandet av det administrativa kontoret innebär att nämndadministrationen samlas i en organisatorisk enhet. Förändringen innebär också ett uppdrag att utveckla, effektivisera och säkerställa kvaliteten i ärendeberedningsprocessen och nämndadministrationen. En viktig del i förändringen är att utveckla användningen av IT-stöd.

Publiceringsdatum
2010-08-30

Arbetsuppgifter
Tillsammans med nämndordförande och förvaltningschef ansvara för sammanställning och utskick av kallelser och beslutsunderlag inför sammanträde med nämnd och utskott. Ansvara för tidsplanering och bevakning av ärendeberedningen och att ärendena kommer upp till beslut inom planerad tid. Viss ärendeberedning ingår. Föra protokoll vid sammanträdena och ansvara för beslutexpediering och bevakning av verkställigheten av fattade beslut. Du kommer att ingå i ett arbetslag med gemensamt ansvar för verksamheten, men du kommer samtidigt ha huvudansvaret för två nämnder. Du bör vara beredd att delta i alla vid kontoret förekommande uppgifter, som t ex posthantering, diarieföring och arkivering.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning gärna med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Du bör ha en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du ansvarar för. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare avseende ålder, kön och kulturell etnisk bakgrund. Erfarenhet av liknande arbete är dock önskvärt. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Du bör vara väl förtrogen med kommunal verksamhet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Arbete på sen eftermiddagstid kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-01-01 Tillträde 1 jan 2011 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A137315
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Thomas Svensson, 0583-81027, thomas.svensson@askersund.se

Facklig kontakt
Fackliga nås via kommunens vx 0583-81000

Företag
Askersunds kommun, Administrativa kontoret

Adress
Askersunds kommun, Administrativa kontoret
Box 7
69621 Askersund

Jobbnummer
720619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Askersunds kommun, Administrativa kontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Askersunds kommun, Administrativa kontoret: