Nämndsekreterare

Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.




Publiceringsdatum
2022-02-25

Om företaget
Kansliavdelningens grundläggande uppdrag omfattar uppgifter som är föranledda av krav på Närhälsan som offentlig förvaltning och myndighet.

Avdelningen ska arbeta för att Närhälsan följer lagar, förordningar, reglementen, riktlinjer och rutiner inom området offentlig rätt och därigenom skapa förutsättningar för ledning och övrig personal att tillhandhålla en rättssäker handläggning av ärenden såväl inom vården som administrationen.

På kansliavdelningen arbetar vi med att stödja Närhälsans ledning och enheter i juridiska frågor, ärendeberedning till Närhälsans styrelse, dokumenthantering, diarieföring och arkivering. Kansliavdelningen ansvarar också för driften av Närhälsans kanslier.

Om arbetet

I uppdraget som nämndsekreterare driver och utvecklar du styrelsearbetet som ett kvalificerat stöd till förvaltningsledningen, handläggare, styrelsen och dess presidium. Du sammanställer och kvalitetsgranskar beslutsunderlag, planerar sammanträden, bereder ärenden i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360, upprättar kallelser och skriver protokoll. I ditt arbete ska du bidra till att nämndens arbete fungerar rättssäkert och effektivt i enlighet med aktuell lagstiftning och styrande dokument. Nämndsekreteraren ansvarar för att ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert.

Närhälsans styrelse har ansvar för intern kontroll i verksamheten. Närhälsan har uppbyggda strukturer och processer för styrelsens interna kontroll där du kommer att vara ansvarig för att driva, samordna och utveckla arbetet. Du har en komptensgrupp som stöd i ditt arbete.

Du kommer också att arbeta med uppdrag där du exempelvis deltar i avdelningens arbete med att utveckla dokumenthanteringen för Närhälsan till ett enhetligt och strukturerat sätt att arbeta, stödja verksamheter samt driva förbättringsarbete.

Om dig

Vi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande. Du har kunskap i kommunalrätt och annan offentlig rätt och förståelse för den politiska styrningen i en komplex organisation. Du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller motsvarande. Det är meriterande om du har vana av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem generellt och Public 360 i synnerhet.

För oss är det särskilt viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har helhetssyn. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har god problemlösande analytisk förmåga och tar egna initiativ. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter, samarbetar väl med andra och motiveras av utmaningar.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är van att arbeta självständigt. Ett bra bemötande, flexibilitet och servicekänsla är naturligt för dig.Du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.

Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1782".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Närhälsan Kansliavdelningen

Kontakt
Doris Eliasson, Kanslichef
Tfn 0767-73 92 24

Jobbnummer
6380353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: