Nämndsekreterare

Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby

Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete i det Småländska Höglandets minsta kommun.
För oss blir du tillsammans med de andra i den administrativa enheten en viktig kugge i det dagligt viktiga förvaltningsadministrativa arbetet såväl som i utvecklingen av den. I vår mindre kommun behöver vi alla greppa över ett flertal uppgiftsområden och det innebär också att vi har en påtaglig närhet till varandra och den övriga förvaltningen, inklusive chefer, specialister och politiker.

Den administrativa enheten ingår i Kommunserviceavdelningen.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs


Publiceringsdatum
2021-04-16

Arbetsuppgifter
Du kommer att svara för den politiska administrationen i nämndprocesserna och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du b.la. har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskotts-, kommunstyrelse- samt kommunfullmäktiges sammanträden.

Ditt sekreterarskap och förvaltningsuppdrag är en viktig länk mot våra förtroendevalda och kommuninvånare.

Avdelningen och kommunförvaltningen i stort arbetar med att effektivisera och digitalisera sina processer. Idag arbetar vi med våra ärenden i ett digitalt system och via en mötesapplikation. Du blir en viktig nyckel i arbetet för att digitalisera förvaltningens processer. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring, posthantering och allmän administration. Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda.
• Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
• Utvecklad kommunikativ förmåga, du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du bör ha kunskap inom relevant lagstiftning; kommunal-, förvaltnings-offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor. Är du dessutom känd för att vara en god team-spelare är det riktigt bra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har B-körkort.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Intervjuer kan genomföras under annonseringstiden, tveka därför inte med din ansökan.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1022870".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby kommun (org.nr 212000-0498)

Arbetsplats
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Jobbnummer
5697715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen: