Nämndsekreterare

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2018-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Nämndsekreterare

till Samhällsbyggnadsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-04-03.
(Ref nr 13:2018:1)

Borås Stad befinner sig i ett intressant utvecklingsskede med flera spännande och utmanande projekt inom samhällsbyggnadsprocessen. Samhällsbyggnadsförvaltningen har en mycket viktig roll i denna utveckling. Cirka 80 personer arbetar inom förvaltningen som är organiserad i fyra avdelningar: Plan- och bygglovsavdelning, Geodataavdelning (Kart, mät och IT), Lantmäteri samt Administrativ avdelning. Den administrativa avdelningen består av 15 medarbetare och ansvarar för nämndadministration, ekonomi, personal, information, plan- och bygglovadministration samt kundmottagning.

Förvaltningens värdegrund utgår från att vi arbetar tillsammans för framtidens stad, att vi bemöter alla med god service och respekt samt att vi är till för allmänheten.

Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen, Administrativ stab



Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2018-05-01 eller efter överenskommelse.



Arbetsuppgifter: Som nämndsekreterare kommer du att arbeta med att ge ett professionellt stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare i ärenden som rör offentlig förvaltning i allmänhet och Plan- och bygglagen i synnerhet.

Du kommer att ansvara för nämndens administration, koordinera och handlägga ärenden åt nämnden och du deltar vid nämndens sammanträden och presidieöverläggningar. I uppdraget ingår att bevaka att ärenden kommer upp för beslut, att granska kvalitet, klarspråk och rättssäkerhet samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden. Du ansvarar även för diarieföring, bevakning av överklagade ärenden och övrig samordning av verksamheten.

Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens handläggare, främst inom plan- och bygglovsverksamheten. En viktig del är att bistå med juridiskt stöd till förvaltningens handläggare och ledning inom offentlig rätt men också inom den lagstiftning som styr inom samhällsbyggnadsprocessen.


Kvalifikationer: Vi söker dig som har studerat på förvaltningshögskola, juridik eller annan likvärdig akademisk utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning. Du har flerårig erfarenhet av nämndarbete och/eller juridiskt arbete inom kommunal eller statlig myndighet. Du har goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallagen. Kunskaper inom den lagstiftning som reglerar samhällsbyggnadsförvaltningens verksamheter är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att kunna organisera, strukturera och tidsplanera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person är du serviceinriktad samt trygg och prestigelös i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Upplysningar lämnas av administrativ chef, Göran Carlsson, tfn 033-35 88 75, mobil 0768 88 88 75. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2018-04-03.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-03-15

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 13:2018:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Samhällsbyggnadsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4022391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: