Nämndsekreterare

Luleå kommun, Kansli / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kansli i Luleå

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Tjänsten är organiserad under kommunledningsförvaltningens kanslikontor, närmsta chef är chefen för kanslienheten. Kanslikontoret innefattar 25 medarbetare och är indelat i 3 enheter: stadsarkiv, kansli och överförmyndarexpedition. Kanslienheten svarar för stödet till kommundirektören och kommunalråden samt administrationen av kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslutsprocesser och registratur, juridik samt budget- och skuld rådgivning, konsumentvägledning.


Publiceringsdatum
2017-12-06

Arbetsuppgifter
Vi har infört ett kommungemensamt ärende- och dokumenthanteringssystem (Evolution) som gör det möjligt för handläggare, registratorer och nämndsekreterare att följa hela ärendekedjan. Vi distribuerar sammanträdeshandlingar digitalt till våra förtroendevalda. Under 2017 har vi fortsatt utveckla ärendehanteringen och kommer därför under 2018 att införa ett samordnat nämndsekretariat inom kommunledningsförvaltningens kansli. Syftet med vårt utvecklingsarbete är att stödet till den politiska organisationen ska vara enkelt, effektivt, rättssäkert och professionellt. För närvarande upphandlas ett för kommunen gemensamt e-arkiv som innebär att vi arbetar i en obruten digital process där du kommer att ha en viktig roll. I nämndssekretariatet kommer även ingå uppgifter som central mötesplanering, viss utredning och systemförvaltning.

Att arbeta i Kommunledningsförvaltningen innebär att verka mitt i den lokalpolitiska vardagen. Förvaltningens uppdrag är att bistå de förtroendevalda politikerna i deras uppgift att styra kommunen och ansvara för utförandet av merparten av samhällsservicen i kommunen. Vi är en modern arbetsplats med öppet arbetsklimat där medarbetarna har möjligheter att utveckla sin potential och där medarbetarnas vilja till personligt ansvarstagande stimuleras.

I rollen som nämndsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen. Du medverkar i den politiska ärendeprocessen i form av beredningar, kallelser och protokoll. Du ansvarar för kvalitetssäkring av ärendehanteringen avseende alla till kommunledningsförvaltningens inkommande ärenden.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kunskap inom socialrätt är meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift, är van och trygg med att kommunicera muntligt. Den formella rutinen är viktig eftersom struktur är avgörande för att lyckas i denna befattning.

Du har erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.

Du har god allmänbildning och ett intresse för den verksamhet som kommunen bedriver
och samhällsfrågor i stort.

Du är noggrann och brinner för service och har förmågan att ta egna initiativ.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av och är insatt i arkivfrågor.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Ange följande referens när du ansöker: A736725
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Lundin 0920-453836

Företag
Luleå kommun, Kansli

Adress
Luleå kommun, Kansli
Rådstugatan 11, 97185 Luleå
97185 LULEÅ

Kontorsadress
97185 Luleå

Jobbnummer
3839635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Kansli: