Nämndsekreterare - Skövde kommun, Demokratistöd - Administratörsjobb i Skövde
Nämndsekreterare
Skövde kommun, Demokratistöd / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Demokratistöd i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

Enheten demokratistöd har 11 medarbetare och är en samlad enhet med ansvarar för ärende- och sammanträdeshantering för de politiska instanserna samt posthantering/diarieföring för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnderna. Vi ansvarar också för kommunarkivet, kommunstyrelsens diarium, sköter administrativ service till politiker samt för samordnar planeringen av allmänna val. Till enheten hör också stadsjuristen.




Publiceringsdatum
2016-10-27

Arbetsuppgifter
Vi befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi har höga ambitioner när det gäller kvalitetssäkring, effektivitet och service.
Som nämndsekreterare arbetar du som professionellt stöd till sektorledningar och ordföranden med beredning, utskick av kallelse, sekreterare vid sammanträde samt protokollskrivning. Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, sektorledningar och handläggare. Vi arbetar i det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360.



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller liknande och det är meriterande med goda juridiska kunskaper inom området.

Du har goda kunskaper om, och gärna erfarenhet från, kommunal dokument- och ärendehantering samt protokollskrivning.

Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket.

Du har goda IT-kunskaper och det är meriterade med erfarenheter från ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har kunskap om utvecklings- och processarbete.
Som person är du självgående och du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att samarbeta med andra människor och kan trivas även när det vid tillfällen blir lite stressigt. Du har respekt för uppdraget i en politiskt styrd organisation. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har vilja och förmåga att hjälpa andra.



ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: A617369
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Tilly 0500-49 82 09

Företag
Skövde kommun, Demokratistöd

Adress
Skövde kommun, Demokratistöd
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
3138090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Demokratistöd: