Nämndsekreterare

Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som land och rika möjligheter till en aktiv fritid. Vi är i uppstarten av ett tillväxt och förändringsarbete. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?

Publiceringsdatum
2016-08-22

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära de förtroendevalda i nämnden, främst ordförande och presidium och uppdraget innehåller allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträden. Du ska även förbereda underlag för beslut i arbetsutskott, individutskott och nämnd, vara sekreterare på dessa möten och som tjänsteman delta i ordförandeberedningar och presidium.

I uppdraget ingår att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska och, i samråd med ansvarig chef, redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden utifrån rådande riktlinjer. Att arbeta fram metoder för att säkerställa hög kvalitet i nämndadministrationen ingår också i uppdraget.

I arbetet ingår även att ansvara för utvecklingen av ärendehanteringsprocessen, dokumenthanteringplan, ledningssystem och intranät. Utvecklingen av digitaliseringen av nämndens utskick kommer att starta under nästa år.

I uppdraget ingår utredningsuppdrag för förvaltningsavdelningarnas verksamheter, samt att vara ett stöd till förvaltningschefen i administrativa och övergripande frågor.

Du ingår i en kommunövergripande nämndsekreterargrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är statsvetare, samhällsvetare, jurist eller har annan likvärdig akademisk utbildning.

Du har erfarenhet av nämndarbete inom kommunal, regional eller statlig myndighet och god kunskap inom den lagstiftning som reglerar socialtjänstens verksamhet samt goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag.

Du är en van användare av digital utrustning.

Du är intresserad av utvecklings- och uppföljningsarbete och är bekväm med ett processinriktat angreppssätt och vi ser gärna att du har vidareutbildat dig inom utredning- och uppföljningsarbete.

Erfarenhet av likvärdigt arbete ser vi som meriterande.

Du är en person med god känsla för ordning och en god tidsplanering. Du har förmåga till strategiskt tänkande och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har lätt för att samspela med andra genom ett positivt och flexibelt förhållningssätt.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Då nuvarande nämndsekreterare ska vara studieledig söker vi nu en vikarie. Vik tom 180531med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-04
Ange följande referens när du ansöker: A601563/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Kaij Bevheden, Förvaltningschef 0472-153 00 gunilla.kaij.bevheden@alvesta.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås genom kommunens växel 0472-150 00

Företag
Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg

Adress
Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
34280 Alvesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3006325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Förvaltningen för Individ och Familjeomsorg: