Nämndsekreterare

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla i Uddevalla

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som uppgift att stödja de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen. Nämnderna företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och verka för vård på lika villkor.

Från 1 januari 2015 sker en politisk organisationsförändring vilket innebär att Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli har som uppgift att stödja fem hälso- och sjukvårdsnämnder i Västra Götalandsregionen.

Vi söker nämndsekreterare att stödja i första hand Norra hälso- och sjukvårdsnämnden.

I Norra hälso- och sjukvårdsnämnden ingår följande kommuner: Orust, Lysekil, Munkedal, Sotenäs, Tanum och Strömstad, Bengtsfors, Dals-Ed, Färgelanda, Mellerud och Åmål, Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Förvaltningen har ett kontor i Uddevalla där man är placerad men tjänsten innebär även en del resor och uppdrag inom regionen.

Tjänsten som nämndsekreterare ingår i administrativa avdelningen och är underställd den administrativa chefen. Nämndsekreteraren kommer ingå i ett team kring processen "administrera nämndärenden" och arbeta tillsammans med Hälso-och sjukvårdschef, planeringsledare m.fl. för att ge ett bra stöd till nämnden.

Publiceringsdatum
2014-10-01

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är breda och består i att stödja hälso- och sjukvårdsnämnden i nämndadministrativa frågor och frågor rörande kommunal- och förvaltningsrätt, ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från nämnd/presidium, vara sekreterare vid hälso- och sjukvårdsnämndens sammanträden inklusive uppföljning och expediering av nämndbeslut.

Arbetsuppgifterna består också av ansvar för administrativ samordning av ärenden till och från pensionärsråd och dialogmöten, samt vara sekreterare på dessa möten, att förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet samt ingå i teamet kring processen administrera ärenden. 

Som nämndsekreterare har du även som uppgift att stödja och utbilda personalen i hela förvaltningen i ärendeberedning, vara arkivredogörare för nämndens arkiv och ingå i en arbetsgrupp kring arkivfrågor, handlägga egna ärenden för förvaltning/nämnd framför allt inom administration samt medverka i olika uppdrag/projekt inom ramen för kansliets administrativa verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Magister Examen i offentlig förvaltning eller examen som bedöms likvärdig. Du har gått Göteborgs Regionens kommunalförbunds utbildning för nämndsekreterare eller motsvarande och har goda kunskaper i sammanträdesteknik. Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare inom offentlig förvaltning. Du har även erfarenhet av att handlägga och utreda egna ärenden inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av att arbeta med diarie- och ärendehanteringssystemet Public 360 eller liknande IT-stöd är meriterande. Vi ser dessutom gärna att du har erfarenheter av att arbeta med diarieföring, arkivfrågor eller arbete kring MBL/samverkan.

Som person är du ordningsam, noggrann och strukturerad. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, är drivande och van vid att arbeta självständigt. Du har mycket god förmåga att samarbeta.

Viktigt för tjänsten är att du innehar B-körkort.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-24
Ange följande referens när du ansöker: 2014/4254
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wernstål, Administrativ chef 0738-23 08 99
Jörgen Andersson, Nämndsekreterare 076-112 21 68

Facklig kontakt
Vision Sune Olsson 010- 44 11 393
SACO Gunilla Movérus 010-441 3653

Företag
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla

Adress
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
2016027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Uddevalla: