Nämndsekreterare

Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen i Stockholm

er).Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till nämnd, delegation och råd samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Du ska också, i mån av tid och på uppdrag, självständigt utföra kvalificerade utrednings- och uppföljningsuppdrag.

Du ska vara en aktiv part i utvecklingen av de demokratiska arbetsformerna.
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt (t.ex. lång erfarenhet som nämndsekreterare)
• Erfarenhet från politiska sammanträden
• Kunskap om beslutsordning i kommun
• Kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagstiftning om offentlighet och sekretess)
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

För att trivas med arbetet är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stötta nämnd, ledning och enhetschefer. Avdelningen är organiserad i fyra team: controllerteamet, HR-teamet, nämnd- och kansliteamet och lokal- och IT-teamet.

Till vårt nämnd- och kansliteam söker vi nu en vikarierande nämndsekreterare.

Vi erbjuder dig ett gott samarbetsklimat i ett kontorslandskap där du lätt kan bolla frågor med dina kollegor och där du har nära till förvaltningens chefer. Inom administrativa avdelningen arbetar vi utifrån värdeorden tillgänglighet, trevligt och respektfullt bemötande och kompetens.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.
1 plats(er).Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till nämnd, delegation och råd samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Du ska också, i mån av tid och på uppdrag, självständigt utföra kvalificerade utrednings- och uppföljningsuppdrag.

Du ska vara en aktiv part i utvecklingen av de demokratiska arbetsformerna.
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt (t.ex. lång erfarenhet som nämndsekreterare)
• Erfarenhet från politiska sammanträden
• Kunskap om beslutsordning i kommun
• Kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen, lagstiftning om offentlighet och sekretess)
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

För att trivas med arbetet är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Ingen erfarenhet krävs.
Varaktighet: 3-6 månader. Förlängning kan bli aktuellt.
Arbetstid: Dagtid.
Ansök senast 2014-08-01. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vill du få kontakt med avdelningschefen Maria Laxvik så lämna ett meddelande på hennes mobilsvar så ringer hon upp.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Avdelningschef Maria Laxvik

Saime Civas, Vision, 08-508 18 264 (facklig)
Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)

Ingen erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2014-06-23

Arbetstider och omfattning
Heltid 3 månader - 6 månader

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-01
Ansökan skickas till:
060 Administrativa avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: 2014:060/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Laxvik

Företag
Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen
Box 5117
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
1917878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:060 Administrativa avdelningen: