Nämndsekreterare

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2014-03-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som uppgift att stödja de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen. Nämnderna företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och verka för vård på lika villkor.

Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som uppgift att stödja fem av de tolv hälso- och sjukvårdsnämnderna i Västra Götalandsregionen. Nämnderna företräder befolkningen och har ett samlat ansvar för att främja befolkningens hälsa och tillse att det finns god tillgång till sjukvård.

På kontoret, som leds av en hälso- och sjukvårdschef, finns en planerings-, ekonomi- och administrativ avdelning. Tjänsten som nämndsekreterare ingår i administrativa avdelningen och är underställd den administrativa chefen.

Publiceringsdatum
2012-10-28

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nämndsekreterare att stödja i första hand en av våra nämnder.

Arbetsuppgifterna är breda och består i att:
•  Stödja hälso- och sjukvårdsnämnden i nämndadministrativa frågor och frågor rörande kommunal- och förvaltningsrätt
•  Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från nämnd/presidium
•  Vara sekreterare vid hälso- och sjukvårdsnämndens sammanträden inklusive uppföljning och expediering av nämndbeslut
•  Ansvara för administrativ samordning av ärenden till och från pensionärsråd och dialogmöten, samt vara sekreterare på dessa möten.
•  Förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet.
•  Ingå i teamet kring processen administrera ärenden samt i nämndteam
•  Stödja personalen på kansliet i ärendeberedningen vad gäller nämndjuridiska frågor
•  Medverka i olika tillfälliga uppdrag inom ramen för kansliets verksamhet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Magister Examen i offentlig förvaltning eller examen som bedöms likvärdig. Du har även Nämndsekreterarutbildning samt utbildning i Officepaketet. Du har minst 6-9 månaders erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare inom offentlig förvaltning.

Vi ser gärna att du har kunskaper i sammanträdesteknik samt erfarenhet av att arbete inom kommun eller landsting i en administrativ befattning.

Som person är du ordningsam, noggrann, stresstålig och strukturerad. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, är drivande och har en mycket god förmåga att samarbeta.

Du innehar B-körkort.

Övrig information
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100% visstidsanställning mer än 6 månader eller längre

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 2012/2898
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef, Maria Wernstål, Tfn 0738- 23 08 99

Facklig kontakt
Vision: Sune Olsson Tfn 010- 44 11 393 ,, Vårdförbundet: Rutger Gram Tfn 0706-23 65 42 ,
SACO: Pia Ekbom-Johansson Tfn 031-3420709

Företag
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg

Adress
Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Jobbnummer
1376895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och sjukvårdsnämndernas kansli, Göteborg: