Nämndsekreterare
Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Mitt emellan två universitetsstäder, Uppsala och Stockholm, ligger Upplands Väsby. Här bor cirka 39 000 invånare, som har tillgång till bra kommunal och kommersiell service. Närheten till naturen, var du än befinner dig i kommunen, ger utmärkta möjligheter till ett varierat friluftsliv. Kommunen har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Arlanda och är inne i ett utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs.
Nämndsekreterare till kanslienheten, Upplands Väsby kommun
Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att jobba i offentlig förvaltning?
Vill du arbeta i en politiskt styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledningen?
Kanslienheten är en del av Stöd & Process som svarar för det kommuninterna administrativa stödet. Vi är en enhet med expertkompetens inom ärendehantering och jobbar ständigt med att utveckla våra processer. Kanslienheten arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott och nämnderna samt med att ge kommunledningen administrativ service. Kommunens samtliga nämndsekreterare och registratorer är samlade i kanslienheten vilket gör att du har ett nära samarbete med dina kollegor. Vi vill nu förstärka vår expertkompetens inom ärendehantering och fortsätta bygga en kunnig enhet. Vårt uppdrag är roligt och intressant och vi söker nu en nämndsekreterare på heltid som kommer att bli en viktig länk i ärendehanteringen.
Publiceringsdatum2011-03-28Dina arbetsuppgifter• Sekreterare i byggnadsnämnden, teknik- och fastighetsutskottet samt i tillfälliga projektgrupper.
• Stödfunktion för övriga handläggare som har ärenden till nämnderna.
• Administrativ utveckling av ärendeprocessen
• Redaktör för intranät och hemsida.
Arbetet är i huvudsak inriktat mot nämnden och utskottet men i anställningen ingår att du vid behov ska kunna rycka in och vikariera för övriga nämndsekreterare. Nämnden har sina sammanträden på kvällstid.
KvalifikationerVi förutsätter att du har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot statsvetenskap, juridik, samhällsvetenskap eller liknande. Du behöver bra IT-kunskaper, god förmåga att uttrycka dig skriftligt och ett intresse att jobba med administrativ utveckling. Du skall ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig, helst kommunal, förvaltning. Det är ett plus om du har erfarenhet från just denna nämnds och utskotts verksamhetsområden. Byggnadsnämndens frågor är till viss del av juridisk karaktär och det är därför en fördel om du har juridisk kompetens. Du behöver kunskap om ärende- och dokumenthanteringssystem. Kommunen använder LEX som system.
Som person är du serviceinriktad och pedagogisk.Vidare har du en god förmåga till samarbete och att kunna hantera stressiga situationer. Du har integritet, mod och står upp för din kompetens. Du måste tycka om och ha fallenhet för struktur, ordning och reda och vara noggrann. God svenska är ett krav.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen.
Varaktighet/arbetstid
Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktperson för detta jobbFrågor besvaras av kanslichef Eva Assarsson 08-590 973 65.
Så ansöker duAnsökan senast den 17 april 2011.
Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagUpplands Väsby kommun
AdressUpplands Väsby kommun
19480 Upplands Väsby
Jobbnummer 888064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.