Nämnd- och utredningssekreterare

Hällefors kommun / Administratörsjobb / Hällefors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hällefors, Filipstad, Ljusnarsberg, Nacka, Nora eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hällefors kommun i Hällefors, Örebro eller i hela Sverige

Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro med expansiv internationell flygplats ligger inom en timmes bilresa.

Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv.

Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper.

Hällefors kommun har ca 700 anställda med ca 100 olika befattningar, varav 24 chefer. Kommunen är organiserad i en förvaltning under kommunstyrelsen. Kanslienheten hör till kommunstyrelsens centrala förvaltning och ansvarar bland annat för intern och extern kommunikation, registratur och nämndhantering. Kanslienheten består av åtta personer ? sju medarbetare och en kanslichef.

Publiceringsdatum
2017-05-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och utveckla nämnd- och utredningsarbetet inom kommunen. Du kommer ansvara för nämndprocesser och beredningar inom kommunen och även handlägga inkommande ärenden. Du ingår i kommunens administrativa ledningsstöd som leder utrednings- och utvecklingsarbete för att säkerställa att våra processer håller hög kvalitet. I tjänsten ingår även olika former av utredningsarbete och andra administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig högskoleutbildning inriktad mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad, har god analytiskt förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du ansvarar för. Samtidigt är du en lagspelare och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Detsamma gäller kunskaper om kommunalrätt samt offentlighet- och sekretess. Det är även en fördel om du har arbetat i ärendehanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig förmåner som friskvårdsbidrag samt möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledighet.

Intervjuer kommer att kunna ske fortlöpande, så välkommen med din ansökan redan idag.

Fackliga kontaktpersoner nås genom växeln 0591-641 00.

Läs mer om Hällefors på www.flyttatillhellefors.se

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: KF-2017-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Mathias Brandt 0591-64125

Företag
Hällefors kommun

Adress
Hällefors kommun
Sikforsvägen 15
71283 HÄLLEFORS

Kontorsadress
Sikforsvägen 15

Jobbnummer
3511229

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hällefors kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hällefors kommun: