Nämnd- och utredningssekreterare

Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
2014-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämnd- och utredningssekreterare" (publicerad 2017-06-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge har en ung befolkning och växer snabbt - med mer än 100 000 invånare är vi den största kommunen i länet efter Stockholms stad. Huddinge C ligger bara 15 minuter från Stockholm C och kännetecknas av stark utveckling, unika naturmiljöer och ett mångsidigt näringsliv.

Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Heltid.

Enhetsbeskrivning
Social- och äldreomsorgsförvaltningens verksamhetsområden inriktar sig mot barn, ungdomar, vuxna och familjer, däribland personer med funktionsnedsättning och äldre som är i behov av omsorg. Nämndsekretariatet är en stödfunktion som servar hela förvaltningen. Enheten ansvarar för administration av båda nämnderna samt utskott, registrering av post i ärendehanteringssystemet W3D3, framskrivning av ärenden gällande ansökningar om föreningsbidrag till nämnderna, akthantering, arkivering, inköp av kontorsmateriel, posthantering samt förvaltningens konferensrum.

Om arbetet
Du arbetar nära såväl förtroendevalda i socialnämndens utskott som tjänstemän på social- och äldreomsorgsförvaltningen. Socialnämnden i Huddinge ansvarar för de uppgifter som kommunen ska fullgöra inom socialtjänsten vilken har delegerat beslut i individärenden till tre socialutskott.
Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskottens sammanträden så som upprättande av dagordning, protokollets färdigställande, delgivning av beslut, publicering av nämndhandlingar på webben samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. Du kommer att genomföra utredningar, skriva rapporter och tjänsteutlåtanden. I ditt uppdrag ingår också att vara sekreterare i Huddinge pensionärsråd och administrera ansökningar om vissa föreningsbidrag. Ibland arbetar du med andra uppgifter som till exempel registratur och övrig förekommande administration inom enheten.
Då utskottens verksamhet ibland innebär snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibilitet och förmåga att prioritera väldigt viktigt i denna tjänst.

Publiceringsdatum
2014-03-25

Profil
Samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan likvärdig akademiskt utbildning som arbetsgivaren bedömmer som lämplig. Du har goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom social- och äldreomsorgens område samt intresse och förståelse för innebörden av myndighetsutövning. Du har intresse för att utveckla och driva arbetet framåt. Som person är nu noggrann, strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har god datorvana.

Erfarenhet av arbete inom offentlig och politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet från myndighetsutövning är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse. Heltid. Tillsvidare

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-14
Ange följande referens när du ansöker: SÄF:2014:86
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Axelsson, enhetschef 535 312 27
Ahasan Habib, (facklig) facklig företrädare, SACO 08-53537741
Kerstin Hargin, (facklig) facklig företrädare, Vision 08-53537486

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Social- och äldreomsorgsförvaltningen
14185 Huddinge

Jobbnummer
1819198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: