Nämnd- och förvaltningssekreterare

Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och erbjuda resor för personer med funktionsnedsättning. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv".

Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi är 110 medarbetare som handlägger, bokar och administrerar omkring 1,2 miljoner resor per år. Hela färdtjänstförvaltningen sitter i samma byggnad i Högsbo, Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda.

Publiceringsdatum
2014-11-04

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra administrativa tjänster åt färdtjänstnämnden, förvaltningsdirektören och ledningsgruppen.
Det innebär bland annat:
• planering och beredning inför möten och nämndsammanträden
• skriva protokoll och minnesanteckningar för nämnd och ledningsgrupp
• vara sekreterare i färdtjänstens råd för funktionshinderfrågor
• vara samordnare i HBTQ-frågor
Du kommer även att ägna dig åt övrigt förekommande administrativa uppgifter på förvaltningen såsom: fakturahantering och arkivredogörelse. Du kommer att vara kontaktperson för LIS.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning i till exempel offentlig förvaltning eller motsvarande alternativt erfarenhet som nämndsekreterare som vi bedömer likvärdig.

Du gillar att arbeta med flera parallella projekt samtidigt. Det är viktigt att du har en bred social kompetens då du kommer att möta olika typer av människor i olika sammanhang. Vi ser också att du har en hög grad av servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där ansvarstagande, flexibilitet liksom samarbets- och initiativförmåga är viktiga ingredienser.

Det är meriterande med erfarenhet av offentlig administration och förståelse för politiskt styrda organisationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att föra protokoll och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har datavana och lätt kan sätta dig in i nya system.

ÖVRIGT
Tjänsten ger vissa möjligheter att utformas efter dig, dina erfarenheter och förvaltningens intressen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde i januari 2015 eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-19
Ange följande referens när du ansöker: A426708
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingemar Karlsson, Direktör 031-419601
Marita Ammon, Personalchef 031-41 96 42, 0705-15 76 42

Facklig kontakt
Gunnar Gustafsson, Vision 031-419530

Företag
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2055528

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen: