Migrationsverket söker en ekonomiassistent

Migrationsverket / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Göteborg, Mölndal, Borås, Trollhättan, Vänersborg eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en ekonomiassistent till serviceenheten i väst. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent utgör du en stödfunktion för enhetschefen i frågor som rör enhetens ekonomiska planering och budget. Du deltar aktivt i enhetens budgetprocess samt löpande ekonomisk uppföljning och andra redovisningsuppgifter. Du ska upprätta statistik och hantera fakturor och kostnadsräkningar på enheten. I arbetet ingår även granskning, kontering och fördelning av inkomna fakturor samt periodisering av hyresfakturor och ekonomisk återkoppling till de enheter vi stödjer. Du ansvarar för bokslut och omfördelningar, ansvarar och sammanställer inventeringslistor för enheten såväl som för gemensamma kostnadsställen.

Du följer upp och är kontaktperson avseende förlängningar av avtal som enheten har ansvar för. I arbetet ingår även vissa personaladministrativa arbetsuppgifter så som, semesterplanering, behörighetsbeställningar, bokning av tjänsteresor samt utgöra ett administrativt stöd till enhetschef. Du är aktiv i enhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär även mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på den egna och övriga enheter. I övrigt utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi, KY-utbildning inom ekonomiadministration eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har flera års erfarenhet av ekonomiadministration, t ex inom fakturahantering, leverantörsreskontra, budgetering och bokslutshantering och är van att stötta chef eller enhet inom området. Du har även erfarenhet av att arbeta serviceinriktat. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiadministration på en statlig myndighet.
Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du har även kunskaper i något ekonomisystem, gärna Agresso eller Raindance.

Personliga kompetenser
Som person är du strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Anställningsformen är tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.
Arbetstiden är kontorstider, arbetstiden kan komma att förändras.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering i Kållered/Göteborg
Tillträde för befattningen sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Magnus Jotunheim, 010-485 71 89.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2015-01-10. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Streteredsvägen 84
42880 Kållered

Kontorsadress
Streteredsvägen 84

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2583270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: