Medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS och medicinsk ansvarig fö

Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK / Sjuksköterskejobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

Planerings, utveckling- och administrativa enheten är en stabsfunktion på socialkontoret med ansvar att Stödja socialkontorets socialchef och tillhörande ledningsgrupp i kontorsövergripande samordning, strategisk planering och styrning samt arbeta operativt med kontorsövergripande administration.


Publiceringsdatum
2018-12-21

Arbetsuppgifter
I arbetet som MAS/MAR kommer du ha en mycket viktig roll i socialkontorets arbete med patientsäkerhet och hälso- och sjukvårdsfrågor. Ansvaret omfattar all hälso- och sjukvård, inom äldreomsorgen och funktionshinderområdet, som bedrivs i Strängnäs kommun.
I arbetsuppgifterna som MAS/MAR ingår bland annat att:
• Verka för att kvalitén och säkerheten säkerställs inom den kommunala hälso- och sjukvården utifrån lagstiftning och lokala beslut.
• Utarbeta riktlinjer enligt ledningssystem för kvalitet och patientsäkerhet i hälso- och sjukvården utifrån SOSFS 2005: i särskilda boenden, funktionshinderverksamhet, hemsjukvård, dagverksamheter och rehabilitering.
• Tillsynsansvar: granska och följa upp verksamheterna utifrån kvalitet och patientsäkerhet samt föreslå förbättringsåtgärder i syfte att förebygga vårdskador. Du ansvarar för risk och händelseanalys kring avvikelser, fel och brister samt utredning och anmälan enligt lex Maria.
• Informera och utbilda om lagar och författningar gällande rutiner och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet.
• Vara sakkunnig i hälso- och sjukvårdsfrågor i hela verksamheten både internt och externt
• Rapportering och redovisning för nämnd
Samarbete med andra vårdgivare, myndigheter och aktörer utanför kommunal verksamhet är en naturlig del av uppdraget.



Kvalifikationer
För att trivas i och klara av tjänsten tänker vi oss följande kunskap och kompetenser:
• Du är en rutinerad och erfaren legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens inom öppen hälso- och sjukvård eller med inriktning mot äldre/funktionshinderomsorgen.
• Du har goda kunskaper om lagstiftningen som reglerar vård- och omsorgsarbetet.
• Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som i skrift.
• B-körkort är ett krav.
• Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av patientsäkerhet, rehabilitering och kvalitets- och utredningsarbete, gärna inom vård och omsorg.
• Som person brinner du för socialtjänstens uppdrag och är intresserad av äldre- och personer med funktionsnedsättning och deras livsvillkor.
• Du stimuleras av utveckling och förbättring av verksamheten.
• Du har ett självgående och strukturerat arbetssätt där du är trygg i din kompetens och arbetar noggrant och medvetet mot satta mål, och har ett professionellt förhållningssätt.
• Du har väl grundade värderingar och förmåga att kommunicera på ett respektfullt, lyhört och tydligt sätt.
• Du behöver också ha god samarbetsförmåga eftersom samarbete är en förutsättning för lyckat kvalitetsarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 529/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Jungklo 0152 29684
Lina Svensson

Företag
Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK

Adress
Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4524257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK: