Medicinska sekreterare till Öron-näsa-halsmottagning i Ystad

Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi i Ystad, Sjöbo, Lund, Malmö, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Verksamhetsområde Öron-näsa-hals (ÖNH) riktar sig mot patienter som är i behov av specialistvård för diagnostik, behandling och rehabilitering på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning inom öron-, näs- och halsområdet. Mottagningen, inklusive en dagkirurgisk enhet, finns i trevliga och funktionella lokaler. Vår arbetsplats präglas av att vi månar om varandras trivsel och i ett team av kompetenta medarbetare får du många möjligheter till dagligt lärande i arbetet.

Publiceringsdatum
2015-09-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu tre medicinska sekreterare till Öron-näsa-halsmottagningen i Ystad.

För oss är det viktigt att varje tjänst innefattar ett specifikt ansvarområde men att det i alla tjänster ingår många varierande administrativa arbetsuppgifter. Vi söker därför en medicinsk sekreterare som har erfarenhet av arbete med väntelistor, QlikView, Signerapportering och som kan vara kontaktperson för Melior och Medspeech. Vidare söker vi en sekreterare som ansvarar för uppgifter kopplade till klinikens medicinska kvalitetsregister, där du kommer att utgöra ett stöd för kvalitetsansvarig läkare. Arbetet med kvalitetsregistret omfattar även deltagande vid ÖNHs årliga kvalitetskonferens i Stockholm. Den tredje tjänsten innefattar framförallt ansvar för administrativa uppgifter på vår logopedmottagning. I arbetsuppgifterna för samtliga tjänster ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en medicinsk sekreterare på mottagning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk-/läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi, svenska språket och god IT-vana i Windows-miljö. Det är meriterande om du är väl förtrogen med PASIS, Melior, Orbit samt QlikView.

Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter samt vill vara med i vår ständiga utveckling av patientadministration och flödena på kliniken. Hos oss bidrar alla till utveckling och ständigt förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Ange följande referens när du ansöker: A496982
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Björklund, Enhetschef 0411-89 70 06 karin.s.bjorklund@skane.se

Facklig kontakt
Lisbeth Pettersson, Vision 044-309 17 55

Företag
Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi

Adress
Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2425920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånevård Kryh, kirurgi: