Medicinsk sekreterare/vårdadministratör/kanslist

Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enhe / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enhe i Göteborg

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.

Publiceringsdatum
2014-08-25

Beskrivning
I neurosjukvårdens administrativa enhet är vi 43 medarbetare som arbetar inom verksamhetens fem olika sektioner: neurologi, neurokirurgi, strokes, rehabiliteringsmedicin samt klinisk neurofysiologi.

Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Vår ambition är att tillvarata samtliga medarbetares kompetens och tillsammans, på ett professionellt och engagerat sätt, utföra de vårdadministrativa arbetsuppgifter som efterfrågas, i enlighet med verksamhetens mål och behov.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ta emot och besöksregistrera patienter, utfärda räkningar och frikort, boka och kalla patienter samt vara kassaansvarig för Rehabmedicins öppenvårdsmottagning. I arbetet ingår även remisshantering, telefonservice och beställning av varor. Stor del av de patientadministrativa arbetsuppgifterna utförs i Elvis. Viss vårddokumentation i Melior kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med vårddokumentationsutbildning eller likvärdig administrativ erfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska samt IT-vana. Tidigare erfarenhet av kassa-receptionsarbete, Elvis och Melior är meriterande.

Vi söker dig som trivs med att ha kontakt med många människor, har ett gott bemötande, är flexibel, noggrann och bra på att organisera samt ha förmåga att arbeta självständigt.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-08
Ange följande referens när du ansöker: 2014/3735
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Ingmarie Midholm 031-342 23 87

Facklig kontakt
Vision, Lotta Beaird 031-342 60 36

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enheten

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Kontorsadress
HR-servicecenter, Torggatan 1 A

Jobbnummer
1974369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enhe

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Neurosjukvård, Adm. enhe: