Medicinsk sekreterare till Neurologimottagningen, Hallands sjukh

Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad i Halmstad

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.


Publiceringsdatum
2017-04-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en medicinsk sekreterare inom neurologisektionen med placering på Neurologimottagningen.

Arbetet omfattar administrativa arbetsuppgifter i form av tidbokning, remisshantering, telefonservice i form av Tele-Q, schemaläggning för läkare, statistik samt utskrift av dokumentation. I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande gentemot patienter och medarbetare. Arbetet kräver en hög servicekänsla, flexibilitet och noggrannhet då vi arbetar i team. Tillsammans arbetar vi för att de administrativa processerna ska fungera.

Mottagningen kännetecknas av ett gott kamratskap och ett nära samarbete mellan alla professioner. Du kommer att arbeta tillsammans med 5 medicinska sekreterare inom sektionen. Dessa är placerade på avdelning samt mottagning. Det är viktigt med ett nära samarbete med dessa och tillsammans utveckla rollen som medicinsk sekreterare. Idag är denna yrkesroll i förändring då man inom kliniken ser över de administrativa arbetsuppgifterna i samband med framtidsarbetet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinsk sekreterare med goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Erfarenhet av Region Hallands journalsystem VAS är önskvärt. Några års erfarenhet som medicinsk sekreterare är meriterande.

Det är viktigt att du som person är flexibel och noggrann, har hög servicekänsla och kan arbeta i team, då sekreteraren har en viktig roll i samarbetet patienter, vårdpersonal och läkare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Goda IT-kunskaper och god datorvana förutsätts.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2017-09-01.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: HS 115/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Klintefors 035-13 11 42

Företag
Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad

Adress
Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
Södra vägen 9 HALMSTAD

Jobbnummer
3465921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Område 1 sekretariat Halmstad: