Medicinsk sekreterare sökes till Lungmedicin och Allergologi!

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Göteborg
2019-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare sökes till Lungmedicin och Allergologi!" (publicerad 2019-03-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Är du utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör och trivs med ett vårdadministrativt, serviceinriktat och omväxlande arbete?

Då söker vi dig till verksamhetsområde Lungmedicin och Allergologis administrativa enhet då vi behöver förstärkning i gruppen som arbetar mot verksamhetens öppenvård på Sahlgrenska sjukhuset.

Verksamhetsområde Lungmedicin och Allergologi består bland annat av två slutenvårdsavdelningar, mottagningar för öppenvård inom tre specialiteter - lungmedicin, allergologi och palliativ vård.

Administrativa enheten har cirka 40 medarbetare och geografiskt finns vi på Sahlgrenska och Högsbo sjukhus. Vi träffas varje vecka för planering av arbetet inom enheten och vi arbetar ständigt med förbättring- och utveckling.

Då vi har lång tradition av, och ser det som mycket viktigt, att ta emot studenter från vår grundutbildning är det en stor fördel om du har vana vid eller intresse för att lära dig handleda studenter. Du kommer att få en handledare, vilken kommer att stötta dig den första tiden. Möjlighet till arbete på distans finns.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

Att arbeta som medicinsk sekreterare inom vår öppenvård innebär att du är en viktig del i teamet runt patienten. Arbetet innebär journaldokumentation, DRG-registrering, remisser, övrig korrespondens, patientadministrativt arbete i ELVIS och patchning samt även inom enheten/mottagningen i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta i team med de medicinska sekreterarna inom vår öppenvård. Vi dokumenterar i Melior och via digital diktering.

Vem söker vi?

Du har utbildning vårdadministratör YH-nivå eller motsvarande, god vana vid Office-paketet, yrkeserfarenhet samt en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är en fördel om du har erfarenhet av Elvis och Melior. Viktiga personliga egenskaper är förmåga att arbeta mycket självständigt, ha ett gott bemötande, god samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga samt flexibilitet och noggrannhet.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Publiceringsdatum
2019-02-20

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1247
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Elisabeth Luts 070-082 49 99

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Kontorsadress
HR-servicecenter, Torggatan 1 A

Jobbnummer
4623668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten: