Medicinsk sekreterare, Mariehems hälsocentral, Umeå.

Västerbottens läns landsting, Mariehems HC / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Mariehems HC i Umeå

Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre - Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.

Marihems Hälsocentral

Mariehems Hälsocentral har ett upptagningsområde bestående av en blandad befolkning. Vi erbjuder ett stimulerande arbete vid en välbemannad hälsocentral med en öppen atmosfär och kompetent personal. Utvecklings- och förbättringsarbete är viktiga processer som engagerar och stimulerar oss på arbetsplatsen. Vi arbetar med ständigt förbättrad arbetsmiljö såväl ergonomiskt som psykosocialt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Primärvården i Västerbotten

Vi bedriver bred primärvårdsverksamhet inom hela Västerbottens län och möter patienter i alla åldrar, både i tätort och glesbygd. Med 32 hälsocentraler och sjukstugor finns vi där du finns. Vi arbetar aktivt med forskning och utveckling och tar tillvara medicinska resultat för att erbjuda vård med hög kvalitet där patienten är delaktig. Vi vill att våra medarbetare ska vara delaktiga, ha inflytande och känna stolthet över att arbeta i Landstingets primärvård. Viktiga utvecklingsområden för oss är att behovsanpassa vårdutbudet och utveckla digitala tjänster. Vi ser ett stort värde i samarbetet med andra aktörer i samhället.



Publiceringsdatum
2018-06-15

Arbetsuppgifter
Sedvanliga medicinsksekreteraruppgifter och receptionsarbete. Vi arbetar med att ständigt förbättra våra patientflöden och sekreterarna på hälsocentralen har en viktig roll i vårdteamen som administratörer med service mot patienter och övriga yrkesgrupper.


Kvalifikationer
Vi ser helst att du har Läkarsekreterarutbildning och erfarenhet av läkarsekreteraruppgifter är meriterande. Som person är du positiv, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är bra på att ta egna initiativ och är flexibel i ditt arbete. Att arbeta självständigt såväl som i team är viktigt för att du ska trivas. Du uppskattar värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till detta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-29
Ange följande referens när du ansöker: LPV-JB201826
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Degerstedt 090-7858330

Företag
Västerbottens läns landsting, Mariehems HC

Adress
Västerbottens läns landsting, Mariehems HC
Box 172
90189 Umeå

Kontorsadress
90185 Umeå

Jobbnummer
4207911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerbottens läns landsting, Mariehems HC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerbottens läns landsting, Mariehems HC: