Medicinsk sekreterare

Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Kungälv
2017-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2019-02-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten i Kungälv

Vill du bli en del av Nya Kungälvs sjukhus - det växande akutsjukhuset med ett varierande sjukdomspanorama som präglas av nära samarbete och korta beslutsvägar. Vi har ett personcentrerat arbetssätt där patienten sätts i fokus och medarbetarna ges en utvecklande och trivsam arbetsmiljö.
Sjukhuset befinner sig i ett spännande utvecklings- och expansionsläge där om- och tillbyggnad pågår för att möta framtidens vårdbehov.
Vårt mål är att ge hösta kvalitet i det medicinska omhändertagandet.



Välkommen till Administrativa enheten, Kungälvs Sjukhus
Vi står inför nya utmaningar och vi ser gärna att du blir en del av vår framtid.

Vi är i en expansiv fas med påbörjad utbyggnad vilket kommer att innebära bra arbetsmiljöer med många nya och fräscha lokaler.
Administrativa enheten söker nu medicinska sekreterare och vi är mycket intresserade både av er som är nyexaminerade och ni som arbetat några år. Vi är också i behov av enbart skrivande sekreterare och distansarbete kan bli aktuellt.
I er roll som medicinska sekreterare med placering i Administrativa enheten på Kungälvs sjukhus är ni beredda att arbeta sjukhusövergripande. Arbetsuppgifterna omfattar medicinsk dokumentation i Melior, utskrift av brev, intyg, remisser och övrig korrespondens. Diagnos- och åtgärdsregistrering i ELVIS samt många andra stimulerande administrativa uppgifter.
Placeringen blir på någon av våra kliniker i Administrativa enheten. Man arbetar då i regel i första hand för dem där man är placerad, men man måste också vara beredd att stötta andra kliniker vid behov, ofta då i första hand med diktatskrivning. Självklart får ni det stöd och hjälp ni behöver om/när vi behöver använda er och er kompetens på någon annan klinik än den ni blivit placerade på.
Även på Akutkliniken behöver vi förstärka med fler medicinska sekreterare. Där förekommer det många annorlunda arbetsuppgifter, bl a trauma- och hjärtstoppsdokumentering. Det får man självklart utbildning i och man har bredvidgång så länge det behövs, ingen ska känna sig osäker i sitt arbete och det är viktigt för oss att alla medarbetare känner sig trygga i sina roller. Akutmottagningens sekreterare ger också service gentemot övriga sjukhuset på jourtid vid behov. Sekreterarna som arbetar på Akutkliniken är mycket serviceinriktade och de jobbar ofta i ett högt tempo. På akutmottagningen arbetar man en del kvällar och helger. Man lägger sitt eget önskeschema vilket innebär att man då kan lägga in lediga dagar när det passar in i livet. Extra ersättning för arbetet på obekväm arbetstid utgår förstås.

Vem är du
Vi söker dig som är glad och positiv. Du tycker om att ha stort ansvar och har inga problem med att vara flexibel. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, bra bemötande, service- och ansvarskänsla. Du har god social kompetens, goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du bör tycka om att arbeta i en miljö med varierande arbetsuppgifter där även kassaarbete kan förekomma.

Vi erbjuder dig
Trevliga arbetskamrater och en arbetsmiljö som präglas av framåtanda och ett högt tempo. Administrativa enheten på Kungälvs sjukhus erbjuder dig en utmanande sekreterarroll där du får vara med och påverka både din personliga utveckling och enhetens framtid.

Publiceringsdatum
2017-11-20

Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning är ett krav. Kunskaper i Melior och ELVIS är meriterande liksom utbildning i diagnosklassifikation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 2017/7913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Gabrielsson, enhetschef 0303-987 43
Lena Edemell, enhetschef 0303-983 99
Anki Hesselmar, enhetschef 0303-983 89

Företag
Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten

Adress
Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten
Lasarettsgatan 1
44283 Kungälvs

Kontorsadress
Lasarettsgatan 1

Jobbnummer
3811841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs Sjukhus, Administrativa enheten: