Medarbetare till vår beställningscentral

Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Vi har inga egna fordon eller förare, utan upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten är en del av Trafikkontoret som har i uppdrag att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. På Trafikkontoret är vi drygt 360 anställda och driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla staden. Vi finns på flera platser i Göteborg och som medarbetare på färdtjänsten arbetar du på Högsbogatan 40. Vi arbetar för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?


Publiceringsdatum
2017-11-15

Arbetsuppgifter
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?

Vi söker personal till vår beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. Beställningscentralen består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.

Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.



Kvalifikationer
Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Därför behöver du ha ett stort tålamod, vara tydlig, lyhörd och noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.
För att söka tjänsten ser vi gärna att du har någon arbetslivserfarenhet från serviceyrken t.ex. beställningscentral, kundtjänst, callcenter eller liknande. Du måste ha en avslutad gymnasieutbildning. Du ska också ha god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av äldre eller personer med funktionsnedsättning. Det är bra om du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken. God kunskap i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra resenärer. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 Anställningen startar med 3 veckors betald och obligatorisk utbildning på heltid. Under denna tillsättning kommer vi att göra urval och intervjua löpande. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natasha Illyes 031-41 95 90
Daniel Falkemo daniel.falkemo@trafikkontoret.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg

Kontorsadress
Högsbogatan 40

Jobbnummer
3803894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen: