Medarbetare till vår beställningscentral

Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till vår beställningscentral" (publicerad 2017-11-15) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra 110 medarbetare. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?




Publiceringsdatum
2017-04-21

Arbetsuppgifter
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?

Vi söker timvikarier till vår beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
Du kommer att vara timanställd och blir inkallad efter behov när ordinarie personal har planerad eller oplanerad från frånvaro.


Kvalifikationer
Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Därför behöver du ha ett stort tålamod, vara tydlig, lyhörd och noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.
För att söka tjänsten ser vi gärna att du har någon arbetslivserfarenhet från serviceyrken t.ex. beställningscentral, kundtjänst, callcenter eller liknande. Du måste ha en avslutad gymnasieutbildning. Du ska också ha god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av äldre eller personer med funktionsnedsättning. Det är bra om du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken. God kunskap i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra resenärer. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-05-22 Anställningen startar med tre veckors betald och obligatorisk utbildning på heltid. Under denna tillsättning kommer vi att göra urval och intervjua löpande. , upphör: 2017-08-20 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-10
Ange följande referens när du ansöker: Dnr: 0080/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natasha Illyes 031-41 95 90
Ainhoa Sala 031-41 95 90

Företag
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg

Kontorsadress
Högsbogatan 40

Jobbnummer
3452824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen: