Medarbetare till teknisk kundsupport

Timeplan Hotel AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2010-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till teknisk kundsupport" (publicerad 2014-04-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Timeplan Hotel AB i Göteborg

Kundfokuserad medarbetare till teknisk kundsupport
TimePlan AB
TimePlan AB är ett företag som utvecklar och säljer personaladministrativa system för exempelvis hotell, restaurang och konferensanläggningar. Kunderna använder Timeplan, tillsammans med våra intelligenta registreringsterminaler med biometrisk identifiering, för planering, schemaläggning och tidsoptimering av sin personal. Vi har sedan flera år tillbaka ett stort antal kunder i Norden och befinner oss just nu i en mycket expansiv fas med flera spännande och utmanande kunder. Vi behöver därför förstärka med följande kompetens.

Publiceringsdatum
2010-03-10

Dina arbetsuppgifter
Då vi på senaste tiden fått flera nya kunder till vårt personaladministrativa system behöver vi förstärka vår support- och utbildningsavdelning med ytterligare en medarbetare. Vi söker en utåtriktad person som gärna vill vara våra kunders främsta kontaktperson. Arbetet innebär support och utbildning av ett webbaserat personaladministrativt system som används av exempelvis hotell, restauranger, konferensanläggningar i Norden, främst Sverige och Norge. Detta innebär många spännande resor och kundkontakter.
• Support via mail och telefon
• Utbildning av nya kunder (ca 1-2 resor per månad)
• Nyinstallation hos kund via remote control
• Uppdateringar av systemet via remote control
• Diskutera nya funktioner tillsammans med utvecklingsavdelningen
• Uppdatera utbildningsmaterial
• Skriva användarmanualer och annan teknisk dokumentation

Kravprofil för detta jobb
• Högskoleutbildning inom data/IT
• Erfarenhet av kundsupport
• Erfarenhet av utbildning av slutanvändare av mjukvarusystem
• Svenska och engelska flytande
• Då resor är en del av arbetet är B-körkort ett krav
• Utåtriktad och postiv person som trivs med direktkontakt med kunder
• Pedagogisk i förklarandet av tekniska system för slutanvändare
• Stresstålig och flexibel
Meriterande
• Kunskaper om SQL databaser och IIS
• Erfarenhet av löneadministration eller avdelningschefsarbete, gärna inom hotell & restaurangbranschen
• Kunskaper i övriga nordiska språk eller tyska

Anställningstyp/arbetstider
Önskvärt är heltid.

Tillträde
Snarast

Så ansöker du
Skicka din ansökan med CV till jobb@timeplan.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.

Kontaktperson för detta jobb
Helena Beischer, 031 - 335 34 10

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid
Heltid är önskvärt.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@timeplan.se

Kontakt
Helena Beischer, Support & utbildningsansvarig, 031-335 34 10 (Växel)

Företag
TIMEPLAN HOTEL AB

Adress
TIMEPLAN HOTEL AB
Vädursgatan 6
41250 Göteborg

Kontorsadress
Vädursgatan 6
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-335 34 10

Jobbnummer
604314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Timeplan Hotel AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Timeplan Hotel AB: