Medarbetare till Solna stads kontaktcenter

Solna kommun / Kundservicejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor och medborgarservice? Vi söker nu ny medarbetare till Solna stads kontaktcenter.

Publiceringsdatum
2023-01-20

Om tjänsten
Solna stad växer rekordsnabbt. Att ge god service till medborgare och företagare är viktigt för staden, och för att möta invånarnas behov och förväntningar förstärker vi därför stadens kontaktcenter. Kontaktcenter är första vägen in i Solna och har uppdraget att lösa de allra flesta frågor. I arbetet ingår att vara första vägen in i kontakt med stadens medborgare, besökare och företagare för att informera, vägleda och svara på frågor om stadens alla verksamheter. Servicen omfattar alla kanaler, såväl telefon och e-post som sociala medier samt fysiska besök i vår reception.

I denna roll kommer du främst arbeta inne på vårt kontaktcenter och telefon. Rollen innebär också arbete i Solna stads reception. En uppgift som delas med andra kollegor enligt schema.

På Kontaktcenter värdesätter vi god serviceanda, engagemang och flexibilitet för att skapa arbetsglädje och nå resultat. Du ska tycka om att arbeta i grupp, ha ett eget driv och vara prestigelös.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad och skapar förtroende i ditt arbete samt gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är allmänbildning, ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt. Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information som du kan sammanfatta på ett lättförståeligt sätt och vägleda våra medborgare som söker kontakt. Du kommer dagligen ställas inför nya frågor och utmaningar. Du är noggrann med att informationen du ger är korrekt och har en god digital kompetens då du kommer att jobba i flera olika digitala system.

Vidare vill vi även att du har:

- Relevant högskoleutbildning och erfarenhet av att ha jobbat i kommun tidigare, inte minst med utlämnande av allmän handling, är meriterande.
- Det är också meriterande med erfarenhet av receptionsarbete, kundtjänst eller liknande servicearbeten.
- Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning.
- Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, sociala medier och e-post.
- Du ska vara en duktig skribent och ha en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Fler språkkunskaper är meriterande, inte minst finska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

På kontaktcenter arbetar 12 kunniga och serviceinriktade medarbetare som stöttar och hjälper varandra i alla frågor. Kontaktcenter behöver liksom Solna stad ständigt utvecklas för att möta invånarnas och företagarnas behov och förväntningar. Här får du möjlighet att bidra till den utvecklingen med ditt driv och engagemang.

Mer information och ansökan

Du ansöker utan CV eller personligt brev genom att utförligt besvara de frågor som ställs i samband med din ansökan senast den 2023-02-05. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta kontaktcenterchef Angelica Tessmar på angelica.tessmar@solna.se

Dina skriftliga svar på frågorna kommer att beaktas som ett första skrivprov samt utgöra urvalet för nästa steg i processen.

Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen kommer att bestå utav screeningstester, telefonintervju med rekryterare, intervju med ansvarig chef samt referenstagning.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation, genomförande av allmänna val samt trygghet och säkerhet.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/16".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Stadsledningsförvaltningen, Kommunikation & Kansli, Kontaktcenter

Kontakt
Angelica Tessmar
08-7461333

Jobbnummer
7362749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: