Medarbetare till kontaktcenter med inriktning social omsorg

Täby Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun i Täby, Stockholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Kontaktcenter svarar på frågor om alla kommunens verksamhetsområden med invånare och företagare i fokus. Uppdraget handlar om att få varje enskilt möte med invånare och företagare att fungera så bra som möjligt. Kontaktcenter avlastar och stödjer verksamheterna samt bidrar till ett ständigt förbättringsarbete.

Arbetsuppgifterna är varierande, det kan handla om att informera om vad som krävs för att söka försörjningsstöd eller hur det går till att göra val till grundskola. Viss handläggning ingår i arbetsuppgifterna.

I denna rekrytering söker vi en person som kommer att fördjupa sig inom området social omsorg samt handläggning av färdtjänst. Parallellt med ett fokusområde byggs även en bred övergripande kompetens upp för att tillsammans med övriga kollegor kunna besvara allmänna frågor inom alla områden.

Vem söker vi?

Publiceringsdatum
2019-02-27

Utbildningsbakgrund
• Högskoleexamen, gärna inom socialt arbete eller annan samhällsvetenskaplig utbildning

Kunskaper:

• God datavana, förmåga att hantera flera olika IT-baserade system
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Kan söka och hantera stora mängder av information
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande

Erfarenheter
• Erfarenhet från servicearbete

Det är meriterande med:

• Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av socialt arbete t.ex. arbete med färdtjänstutredningar eller försörjningsstöd

För att trivas med rollen som kommunens ansikte utåt behöver du vara både samarbetsorienterad, flexibel och vetgirig. Du motiveras av att hitta lösningar på invånarnas frågor och har ett gott bemötande både via telefon, mejl och i det personliga mötet. Du bidrar aktivt till utvecklingen av kontaktcenter, är strukturerad och har förmåga att prioritera.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Sista dag att ansöka är 12 mars



Om Täby kommun
Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Vi hoppas att du vill vara en del av den utvecklingen!

På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Falke, Enhetschef kontaktcenter alexandra.falke@taby.se 08-555 590 00
Gill Blomberg, Facklig representant Vison gill.blomberg@taby.se 08-555 590 00
Helen Klockare, Facklig representant SACO helen.klockare@taby.se 08-555 590 00

Företag
Täby kommun

Adress
Täby kommun
Esplanaden 3
18380 Täby

Kontorsadress
Esplanaden 3

Jobbnummer
4638155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun: