Medarbetare till Invånarsupporten för appen Alltid Öppet

Region Stockholm / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-11-10

Om företaget
Digital transformation och ökad tillgänglighet är ett av målen för den regionsägda sjukvården i Stockholm.

Verksamhetsstöd Digitala tjänsters uppdrag är att vara en aktiv part i Stockholms läns sjukvårdsområde, SLSO:s digitalisering genom att stödja innovation, implementering och tillämpning av digitala tjänster.

Appen Alltid öppet har blivit en viktig del i arbetet med att digitalisera och tillgängliggöra hälso- och sjukvården i regionen. Alltid öppet är Region Stockholms och Region Gotlands lösning för digitala möten och vårdtjänster i offentligt driven vård. Idag har cirka 2,3 miljoner invånare laddat ned appen.

Om tjänsten
Tjänsten är placerad på enheten Förvaltning och Support som ansvarar för att stödja införanden och användningen inkl. utbildning i digitala tjänster med fokus på patientnytta och verksamhetsnytta. Vårt uppdrag är även att förvalta och ge support för de system och tjänster som våra verksamheter använder.

Arbetsuppgifterna består av att bemanna invånarsupporten för appen Alltid öppet - svara både via chatt och mejl. Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter kan också bli aktuellt.

Vi erbjuder goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Hos oss har vi ett gott samarbetsklimat, balans mellan arbete och fritid, möjlighet att arbeta hemifrån samt en organisationskultur där man stöttar varandra och har kul tillsammans.

Som medarbetare har du förmåner såsom frisk vård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar. Läs mer på: www.slso.sll.se/jobba-hos-oss/

Om dig

Du har god system- och datorvana och mycket god tangentbordsteknik. Du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift då all support sköts i text i dagsläget. Du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten, engagerad och har god social kompetens. Du trivs med att jobba i team och har god samarbetsförmåga samt har vilja att lära om och lära nytt i takt med verksamhetsutvecklingen. Under perioder kan det uppstå hög arbetsbelastning av ärenden, då är det viktigt att du sedan förstår vikten av återhämtning mellan topparna.

Det är meriterande om du tidigare arbetat i Vårdportalen (där bland annat chattsystemet finns) samt tidboken som är kopplad till Alltid öppet. Det är bra om du har erfarenhet av liknande arbete inom invånarsupport i vårdorganisation och om du har kunskap i andra digitala verktyg som till exempel 1177, om regionens vårdverksamhet samt förståelse för hur en vårdorganisation i stort fungerar. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

• tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

• ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

• krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

https://www.regionstockholm.se/jobb

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8819".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Slso, Verksamhetsstöd Digitala Tjänster, Förvaltning Och Support

Kontakt
Heidi Rocco Mosander, Enhetschef
08-12367105

Jobbnummer
7159349

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: