Medarbetare till Corporate Actions - SJR AB Konsultverksamheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Medarbetare till Corporate Actions
SJR AB Konsultverksamheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.

Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm,
Malmö och Göteborg.

Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans.
SJR är noterat på First North-listan.

Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Företag
För en av våra kunders räkning, en stor svensk bank i Stockholm, söker vi nu en medarbetare till deras avdelning för Corporate Actions - Affärsstöd. Tjänsten är ett konsultuppdrag som
beräknas pågå i ca 4-6 månader.

Publiceringsdatum
2008-02-06

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Corporate Actions kommer du att arbeta med bolagshändelser såsom emissioner, utdelningar, konverteringar och avstämningar m.m.  Arbetet innebär många interna kontakter med
mäklare och externa kontakter med kunder, banker och fondkommissionärer.  Affärskontrollen innebär att kontrollera dagens affärer från motpart, godkänna affärer, skicka
betalningsinstruktioner/affärsunderlag  samt utföra likvidkontroller av affärer på likviddag.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är lägst gymnasieekonom med dokumenterad erfarenhet av arbete på backoffice med emissioner. Du har mycket god förståelse för värdepapper och emissioner samt är bra på avslut
och brinner för att att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Det är viktigt att du som person är social, flexibel, stresstålig och initiativrik. Vidare är det viktigt att du är
serviceminded, noggrann och ansvarsfull.

Vi ser gärna att Du har goda kunskaper i MS Office, främst excel. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav. Tjänsten skall tillsättas omgående och är inom ramen
för SJR:s konsultverksamhet.

Övrig information
Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Du registrerar dig genom att svara på ett fåtal frågor och därefter bifogar du ditt eget CV och personliga brev. Format vi accepterar är Word
och PDF. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Ulrika Falk 08-407 55 17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-07

Företag
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
121916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: