Medarbetare till Cash Management - SJR AB SJR AB Konsultverksamheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Medarbetare till Cash Management
SJR AB SJR AB Konsultverksamheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos SJR AB SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.

Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm
och Malmö.

Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans.
SJR är noterat på First North-listan.

Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker en medarbetare till Cash Management för vår kunds räkning. Vår kund tillhandahåller finansieringslösningar till privat och offentliga sektor. Tjänsten är ett konsultuppdrag med
tillträde omgående och beräknas pågå i sex månader med goda möjligheter till förlängning och tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2007-10-12

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person till gruppen Cash Management inom funktionen Middle Office. Det som Cash Management ansvarar för är finansiella utlandsbetalningar, bekräftelsehantering av FX och Moneymarket-
affärer, likviditestprognoser samt avstämning av bankkonton.

Arbetsuppgifterna kommer att innebära mycket kontakter med kundens motparter, samt arbete i deras affärssystem och swift.

I de finansieringslösningar som kunden erbjuder återfinns ofta mycket komplexa strukturer med inbäddade derivat av olika kategorier. Det är en fördel om du har kännedom om finansiella
instrument.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är noggrann, stresstålig, behärskar engelska i tal och skrift, gillar att ha telefonkontakt och har ett sinne för siffror. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i grupp. Vi
ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom en Cash Management funktion. 

Vi vill gärna att du har erfarenhet av:
arbete i Cash Managementfunktion
arbete med Swift
hantering av settlementinstruktioner
upphandling av nya konton för t.ex nya valutor
affärssystemet MxG, dock inget krav

Övrig information
För att vi ska kunna hantera alla ansökningar på bästa sätt kan Du enbart ansöka via http://www.sjr.se /. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Du registrerar Dig genom att svara
på ett fåtal frågor och därefter bifoga CV och personligt brev. Format på filer vi accepterar är Word och PDF. Har Du frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef,
Ulrika Falk, på tfn: 08-407 55 17.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://sjr.easycruit.com/vacancy/application/120704/25172?channel=amv&iso=se

Sista ansökningsdag 2007-11-11

Företag
SJR AB SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
23559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB SJR AB Konsultverksamheten: