Medarbetare på Customer Service (Kundtjänst/ Support)

Jura Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jura Sweden AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker en duktig ny medarbetare på vårt kontor i Stockholm, Hammarby Sjöstad, heltid (40 tim./ vecka) i rollen
Medarbetare på Customer Service - Kundtjänst

Som en medarbetare i vårt Customer serviceteam ansvarar du för bearbetning av olika kundärenden. Arbetsuppgifterna kan variera från att ta emot inkommande samtal till att aktivt försöka sälja produkter och tjänster likaså som att arbeta med hantering av order, leveranser och reklamationer till samtliga kunder. Våra service/ support och innesälj ärenden kommer in både via telefon, digitalt och personliga möten.
Din roll och ditt sätt att hantera frågor är ofta avgörande för hur vårt företag kommer att uppfattas. Därför är det viktigt att du tycker om att träffa människor, lösa problem, vara noggrann och försöka behålla både lugnet och en positiv attityd. Med att behov och förväntning av Support förändrar sig ska också vår avdelning hela tiden utvecklas, anpassas och moderniseras. En del i ditt arbete kommer därför vara att genomföra och följa upp projekt som t.ex. implementering av ny, modern teknologi, anpassning av rutiner osv..
Avdelningen använder också vår JURA-live studio som är en viktig del i vår slutkunds- kommunikation och vid utbildningar av återförsäljare.
Möjlighet till utveckling och större ansvar finns.
Dina uppgifter:
Ansvar för att ge kunder bästa support upplevelse
ta emot samtal, bearbeta, administrera olika kundärenden
upprätthålla kvaliteten i företagets kundlöften
sälja produkter och tjänster via skriftlig kontakt, telefon eller i vår butik
vara en del i utvecklings- och effektiviseringsprojekt
jobbar enligt interna rutiner
koordination av kundärenden mellan avdelningarna, butik, verkstad, support
följa upp på statistik och kvalitetskrav
medverka på kund- och företagsaktiviteter/ event


Dina färdigheter:
minst 5 års erfarenhet inom Support/ kundtjänstarbete
erfarenhet inom projektarbete, utveckling och uppgradering av system
driven, flexibel, serviceinriktad, noggrann och god social kompetens
mycket pedagogisk och trygg i att kommunicera
du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: om du talar norska.
bra på och van vid att rapportera till din chef
gärna goda erfarenheter från försäljning inom elektronikhandel
IT kunskap och vana med Microsoft program, BC,...


Din akademiska profil:
högskola eller eftergymnasial utbildning
mycket goda kunskaper inom administrativa, presentations- och utbildningstekniker
mycket kompentent i att uttrycker dig i tal och skrift samt i PPT, Excel och Word
van att jobba i CRM och affärssystem

Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
fast lön, 40 timmars arbetsvecka
en stabil och stark organisation och varumärke
högkvalitativ kontors- och arbetsplatsutrustning
gratis kaffespecialiteter på arbetstid
centralt läge, mycket bra anslutning till kollektivtrafik
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning


Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.


Publiceringsdatum
2023-10-30

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, via epost jobb-se@jura.com.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsprocessen har börjad. Intervjuer och urval sker löpande.

Hos oss står professionell service och kundtjänst i fokus. Vid support eller rådgivningsbehov är vi optimalt förberedd i JURA Hospitality Center i Stockholm. I vårt support team och butik, som är utrustat med den senaste tekniken, garanterar kvalificerade anställda professionell support för våra kunder. JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang.
Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information om oss, besök jura.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-19
E-post: jobb-se@jura.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Service".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jura Sweden AB (org.nr 556762-7657)
Hammarby Kaj 14 (visa karta)
120 30  STOCKHOLM

Arbetsplats
Jura Sweden AB

Kontakt
HR ansvarig
Daniela Gustavsson
daniela.gustavsson@jura.com
0705905902

Jobbnummer
8225679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jura Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jura Sweden AB: