Materialplanerare till Estrella

S&C Bemanning Göteborg AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB ca 600 mkr och har 180 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad.

Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. -Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?

Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken.


Dina arbetsuppgifter
Söder & Co söker nu till Estrellas logistikavdelning en kundfokuserad och serviceinriktad materialplanerare. Du kommer att vara anställd av Söder & Co och uppdraget ingår i vår personaluthyrningsverksamhet, det kan med tiden övergå till anställning direkt hos Estrella.

Logistikavdelningen spelar en viktig roll i Estrellas fortsatta utveckling och som materialplanerare får du en verksamhetsnära roll där ditt arbete direkt bidrar till företagets resultat. Genom en effektiv och optimerad hemtagning av insatsvaror samt färdiga handelsvaror, säkerställer du dels produktionsenheten i Angered men även behoven hos Estrellas kunder. Du erbjuds ett omväxlande jobb med möjlighet att vara med och påverka. Du kommer även omges av trevliga kollegor som tycker om att ha roligt på jobbet.

Som materialplanerare kommer du utifrån sälj- & marknadsavdelningens prognoser att planera och lägga beställningar hos leverantör på ingående komponenter till fabriken. Detsamma gäller färdiga handelsvaror som tillverkas hos Estrellas systerbolag runt om i Europa.

Du kommer hantera orderbekräftelser från leverantör, boka transporter på vissa flöden samt bevaka leveranserna in till Estrella. Tillsammans med inköpsavdelningen kommer du vara med att utveckla processer för en effektivare orderhantering, hemtagning och transportbokning från deras systerbolag inom InterSnack Group.

Ett av Estrellas och logistikavdelningens viktigaste nyckeltal är leveranssäkerheten till kund. Med rätt insatsvaror på lager skapas rätt förutsättningar att upprätthålla en hög servicenivå ut till marknaden. Samtidigt får deras råvarulager inte bli för stora med hänsyn till resthållbarhet, lageryta och alla kostnader relaterade till detta. Att hitta balansen mellan en hög leveranssäkerhet och ett optimerat råvarulager är en av de stora utmaningarna med tjänsten.

Logistikavdelningen består av totalt åtta medarbetare varav två personer jobbar på lagret. I din roll kommer du aktivt vara med att stötta övriga roller på avdelningen, framförallt på orderavdelningen och hanteringen av kundorder. Du rapporterar direkt till logistikchefen.



Din profil
Den person vi söker ska ha en för rollen relevant utbildning på högskolenivå samt några års erfarenhet av att jobba med logistik och materialplanering. Då Estrella jobbar i affärssystemet Infor M3 så är tidigare erfarenheter av M3 meriterande. Vid sidan av detta kräver rollen också goda kunskaper i Office, framförallt i Excel. Tjänsten innebär många interna & externa kontakter, både nationellt som internationellt, varför din sociala och kommunikativa förmåga sätts i fokus. Detta innebär också att goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett måste.Tidigare erfarenhet av kundservicearbete är också meriterande. Som person är du en självgående problemlösare som är servicemedveten & lyhörd och du utmärker dig genom att vara flexibel, initiativtagande, stresstålig och samarbetsvillig.

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så ansök gärna redan idag via vår hemsida, www.soderco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-10-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 2727
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Andersson sofie.andersson@soderco.se

Företag
S&C Bemanning Göteborg AB

Adress
S&C Bemanning Göteborg AB
Johan På Gårdas gata 5A
41250 Göteborg

Kontorsadress
Johan På Gårdas gata 5A

Jobbnummer
3738693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&C Bemanning Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB: